رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا گفت:کادر بهداشتی دامپزشکی، نظارت ذبح شرعی بیش از ۸ هزار راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان را بر عهده داشتند.

دکتر محسن ایماندار رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا گفت: کشتارگاه‌ها یکی از مراکز مهم در کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌باشند؛ از این رو رعایت موارد بهداشتی مطابق با دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی جز موارد اصلی در هر کشتارگاهی محسوب می‌شود.

دکتر ایماندار افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه کادر بهداشتی دامپزشکی به عنوان نماینده بخش دولتی بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی ۲ هزار و ۲۰۰ رأس دام سنگین و ۶ هزار و ۹۷۴ رأس دام سبک در کشتارگاه صنعتی دام شهرستان بوئین زهرا را بر عهده داشته است که برای حفظ و رعایت بهداشت و سلامت گوشت‌های استحصالی در کشتارگاه، سرپرست حضور منظم و همیشگی دارند تا گوشت قرمز سالم و حلال، وارد سبد خانوار گردد.

وی در پایان از هموطنان خواست برای تهیه انواع فرآورده‌های خام دامی به مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی مراجعه کرده و در صورت مشاهده موارد تخلف مرتبط با دامپزشکی، مراتب را با شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ در میان بگذارند تا همکاران ما در اسرع وقت نسبت به پیگیری تخلفات بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.