معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بهمن ماه امسال از ۲هزار و ۲۵۲ مورد تعرض به اراضی دولتی بجزء یک مورد همه آنها رفع فوری شده‌ اند.

آزاد سازی اراضی از دست زمین خواران همواره یکی از مهم ترین اولویت های دولت و سازمان ملی زمین مسکن و همچنین اداره کل راه وشهرسازی استان تهران بوده است به طوریکه در هفته گدشته حدود ۸ هزار از ۴۸ هکتار  با ارزش ترين اراضی در کشور که مربوط به لواسانات بوده را آزاد سازی کرد.

براساس این گزارش  ارسلان مالکی  سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه در بهمن ماه امسال از ۲هزار و ۲۵۲ مورد تعرض به اراضی دولتی بجزء یک مورد همه آنها رفع فوری شده‌اند، گفت: این موارد شامل بیش از ۱۵۷ هکتار زمین دولتی بوده که با تلاش همکاران ما در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان‌ها به صورت فوری رفع تعرض شده‌است.

 مالکی افزود: تنها یک مورد تعرض در استان گلستان رفع نشده باقی مانده که پیگیری و اقدامات حقوقی لازم در خصوص این زمین انجام گرفته است.

او گفت: در بحث اجرای احکام هم ۴۳ مورد حکم قطعی در استان‌ها اجرا شده که بر این اساس بیش از ۲۵ هکتار زمین دولتی از دست زمین‌خواران آزاد شده است.

گفتنی است  مولد سازی دارایی‌های دولت، اتمام مسکن مهر، استفاده از ابزارهای نوین برای تامین منابع مالی، شهرک سازی، توجه به تهاتر اراضی برای تامین درآمد بیشتر و تعامل با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و استفاده از فن‌آوری‌های نوین ساخت پروژه‌ها  از  اولویت‌ها و ضرورت‌هایی است که  باید در دستور کار قرار گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کامران وکیل
۱۷:۵۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
ما نفهمیدیم یک جایی مثل سهیلیه کرج یا ابسرد دماوند، جواز ساخت نمیدهند اما تا چشم کار میکنه ویلا ساختن یا در حال ساخت هستن. سازه یکی را تخریب می کنند و به دیگری سند تک برگ و خدمات شهری و اب و برق و گاز میدهند. بعد میگن مبارزه با فساد! بابا
آخرین اخبار