مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از رسیدگی به ۲۹۶۹۴ فقره پرونده از ابتدای سال جاری در شعب استان خبر داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری جمعا در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت درمان و قاچاق کالا وارز تعداد ۲۹ هزار و ۸۱۱ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد و به تعداد ۲۹ هزار و ۶۹۴ فقره پرونده رسیدگی شده است که حکایت از افزایش ۵۰ درصدی نظارت‌ها نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ دارد.

حسین نجف زاده اظهار کرد: از این تعداد پرونده تعداد ۲۲ هزار و ۵۰۰ فقره مربوط به بخش کالا وخدمات و تعداد ۶ هزار و ۲۵۶ فقره مربوط به بخش قاچاق کال او ارز و یک هزار و ۵۵ فقره مربوط به پرونده‌های بهداشت و درمان می‌باشد.

وی اعلام کرد: شعب رسیدگی کننده به جرائم قاچاق کال او ارز استان از ۶ هزار و ۲۵۶ فقره پرونده وارده مربوط به این بخش به تعداد ۶ هزار و ۲۲۰ فقره رسیدگی و متهمین را علاوه بر ضبط کالا‌های قاچاق به نفع دولت به پرداخت ۲۱ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۵۳۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمودند و در بخش بهداشت و دارو و درمان نیز به  یک هزار و ۵۴ فقره پرونده رسیدگی و متهمین را به پرداخت ۵۵ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال جزای نقدی و پلمپ و ضبط ملزومات برخی از مراکز غیر مجاز پزشکی محکوم کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی از صدور مجازات‌های غیر نقدی از قبیل ضبط کالا‌ها و ارز قاچاق و خودرو‌های حامل کالا‌های قاچاق به نفع دولت، تعطیلی و پلمپ واحد‌های متخلف، نصب پارچه و ممهور نمودن پروانه واحد‌های متخلف به مهر تخلف، حبس بدل از جزای نقدی متخلفین، معدوم نمودن کالا‌های فاسد و ... برای تعدادی از محکومین خبر داد.

نجف زاده ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات وگزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat۱۳۵.ir و یا تلفن ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی استان ودربخش کالاوخدمات از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت؛ معدن وتجارت استان ودربخش بهداشت ودارو ودرمان از طریق تلفن ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی استان و دربخش قاچاق کالا و ارز از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس مبارزه باقاچاق کالا وارز استان گزارش نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.