معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اعمال سقف قیمتی برای دام زنده از امروز (دوشنبه) در بازار دام مشهد و استان با هدف کنترل قیمت گوشت قرمز آغاز شد.

 مجید جعفری معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ملاک پایه تعیین قیمت گوشت قرمز، بره نر است و با توجه به اینکه این نوع دام بالاترین قیمت دام و لاشه را به خود اختصاص داده بنابراین کنترل و تعیین سقف قیمتی برای این دام در استان تعیین گردید.

او افزود: براین اساس سقف قیمت بره نر زنده به ازای هر کیلوگرک ۱۶۷ هزار تومان است و با گران فروشان از این نرخ برخورد میشود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه بازار دام مشهد در کل استان تعیین کننده است بنابراین کنترل قیمت در بازار دام این کلانشهر موجب کنترل قیمت در ساسر مناطق خراسان رضوی میشود، ادامه داد: تا پیش از این نرخ بره نر به ازای هرکیلوگرم ۱۸۰ تا ۱۸۵ هزار تومان هم عرضه شده، اما با اعمال سقف قیمتی از امروز پیش بینی داریم قیمت هر کیلوگرم ران که تا قبل از این تا ۴۳۰ هزار تومان و بیشتر قیمت خورده بود به ۳۹۵ هزار تومان کاهش یابد.

جعفری بیان کرد: علاوه بر این از بیش از ۱۰ روز پیش اعمال محدودیت خروج دام زنده از استان نیز اعمال شد که این امر در کاهش و کنترل قیمت گوشت اثرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۲۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
خیلی خوب
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۱۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
خیلی خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
آقای جعفری، قیمت دام زنده تابع قیمت علوفه و هزینه های جانبی است، ما دامداران رو با این تصمیمات خلق الساعه بیچاره کردید و دامداری کشور رو از بین بردید.