رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: به تمام متخلفان هشدار می‌دهم در این دوره برخورد‌ها تشدید شده و هیچگونه مماشات نخواهد شد.

احمد اوصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری آغاز طرح نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: وظیفه اصلی نظارت بر بازار از جنبه‌های مختلف بر عهده وزارت صمت و حلقه آخر به سازمان تعزیرات حکومتی بر می‌گردد.

وی افزود: این موضوع یکی از انتقادات جدی ما است که بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام ار حیث نظارت بر بازار دچار تشدد سازمانی هستیم که این موازی کاری‌ها موجب ایجاد یک ساختار نارکارآمد بر بازار شده است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی و قوانین سازمان تعزیرات حکومتی باید بر رسیدگی به تخلفات متمرکز شود و حضور میدانی نداشته باشیم، اما به دلیل شرایط بازار و جنگ اقتصادی که در آن قرار داریم سازمان تعزیرات حکومتی بحث برگزاری مشترک سیار را پیش بینی کرده است تا به صورت میدانی حاضر شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با توجه به التهابات بازار و نوسانات ارزی سازمان تعزیرات حکومتی زودتر از سنوات قبل و دیگر نهاد‌هایی که وظیفه نظارت بر بازار را دارند گشت‌های مشترک نوروز و ماه مبارک رمضان از امروز آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: تفاوتی که گشت‌های این دوره این است که روسای شعب در میدان حضور دارند و کشف جرم می‌کنند و دیگری این است که اختیار پلمپ در همان مرحله رسیدگی و تشدید برخورد‌ها را شاهد خواهیم بود.

اوصانلو گفت: از همین جا به تمام متخلفان هشدار می‌دهم در این دوره برخورد‌ها تشدید شده و هیچگونه مماشات نخواهد شد و جرینه‌ها قابل گذشت نخواهد بود.

وی گفت: تفاوت سوم این است که در کنار نظارت بر اصناف حضور موثر در مراکز تولیدی عمده داشته باشیم و در شعب ملی بر کالا‌های عمده هم نظارت داشته باشیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: هیچ شرکت وارد کننده کالا که ارز دریافت کرده اجازه ندارد با نوسانات ارزی کالا را تغییر قیمت دهد و نظارت بر این مراکز هم خواهیم داشت.

اوصانلو گفت: در سازمان تعزیرات ابزار و ساز و کار برای نظارت بر ضابطین شفاف مشخص نیست و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی در خصوص تخلف ضابطین افزود: دو فقره پرونده برای ضابطین در سازمان جهاد کشاورزی و صمت تشکیل شده که منجر به انفصال از خدمت شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی‌های هم انجام می‌شود و این طور نیست که با نوسانات ارزی بخواهند قزمت را تغییر دهند و بازار را ملتهب کنند.

اصانلو در ادامه بیان کرد: حضور رؤسای شعب در قالب گشت مشترک فقط برای کشف تخلف در واحد‌های صنفی خرد نیست بلکه از حلقه اول تخلفات مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی نیز در این دوره تشدید خواهد شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: در تهران مقرر شد تا فرماندهی واحدی برای گشت‌های مشترک ایجاد شود و اینکه کل رؤسای شعب تعزیرات حکومتی به‌طور میدانی وارد شده‌اند، به این معنا است که رئیس شعبه علاوه بر وظیفه رسیدگی به پرونده‌های تخلفات، باید به‌طور میدانی و در قالب گشت‌های مشترک وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه تخلفات قاچاق کالا و ارز باید مر قانون آئین دادرسی کیفری رعایت شود، گفت: این وظیفه و کاری که امروز آغاز می‌شود، کاری اضافه بر وظیفه ذاتی سازمان تعزیرات حکومتی است و زمانی که نظارت درستی در بازار وجود ندارد، ناچار هستیم خودمان وارد میدان شویم.

اصانلو در ادامه بیان کرد: محکم و قاطعانه برای نظارت بر بازار حضور پیدا خواهیم کرد و، چون تهران ام‌القرای جهان اسلام و پایتخت است، در تهران برنامه ویژه‌ای داریم و فقط در حدود ۱۰۰ رئیس شعبه در تهران حضور میدانی خواهند داشت و حتی از رؤسای شعب سایر استان‌ها برای کمک به تهران مأمور کردیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه گفت: از مدیران استانی می‌خواهم حتماً طبق برنامه‌های ابلاغ شده عمل کنند و نظارت بر ضابطین را تشدید کنند. در این حوزه با مدیران متخلف برخورد صورت گرفت.

اصانلو با بیان اینکه در تعزیرات حکومتی رسیدگی و اجرای حکم کاملاً رایگان است، گفت: ممکن است افراد کلاهبرداری بخواهند تحت عنوان بازرس تعزیرات حکومتی از مردم کلاهبرداری کنند؛ اما باید توجه داشت سازمان تعزیرات حکومتی بازرسی ندارد و اساساً انفرادی شخصی به‌عنوان بازرس تعزیرات نداریم و به‌صورت گشت با خودروی ویژه خواهد بود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در این طرح قرار است با محتکران و خرده فروشان متخلف برخورد بازدارنده‌ای صورت گیرد، گفت: رویکرد سازمان تعزیرات حکومتی در این یکسال گویای رویکرد ما است.

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم متخلفان را نقره‌داغ کنیم، گفت: اخیراً یک شرکت لوازم خانگی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال محکومیت پیدا کرد.

اصانلو در ادامه بیان کرد: اگر حضور مؤثر شعب ملی و مدیران استان‌ها در حوزه لبنیات در تابستان نبود، شاید تابستان امسال و ماه‌های گذشته شاهد افزایش قیمت لبنیات بودیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: اینکه کالایی قیمت دستوری ندارد به این معنا نیست که قیمت‌گذاری به‌صورت دلخواهی صورت گیرد و باید ضوابط رعایت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
تمام مشکلات به خاطر بی بند و باری است،بی حجابی بیداد میکنه،همه گرانی ها هم به خاطر ایناستباید مردم هر جا بی حجاب دیدند بهش حمله کنند و از خون شهدا و آرمان های نظام دفاع کنند،سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۳:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
یه سناریویی که هر سال تکرار میشه و کاری از پیش نبرده و نخواهد برد.
نمیدونم ما به عنوان یک شهروند عادی و ساده ناکارآمدی این سازمانها رو میدونیم ولی این سازمان های عریض و طویل نمیفهمن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
باشگاهی وقتی زیر خبر تعزیرات نظارت گرانی نظرات بی ربط به خبر انتشار می شود به آن معناست که دنبال منافع خود و بازدید بیشتری نه اصل موضوع!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
یک سری به نانوا هم بزنید، تو محل ما دوتا نان بربری میخری تعدادش ۳ تا کارت میکشه اعتراض هم میکنیم میگه واسی ما اینجوری صرف میکنه ناراحتی برو از جای دیگه بخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
خوبه یه دینداری هم پیگیری کند گشت ارشاد هم راه اندازی بشه وبه جد پیگیری بشه
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۰۸:۲۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
تعزیرات حکومتی یعنی چه؟
وظیفه اش چیست ؟
کسی میدونه توضیح بده
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین حسن پور
۰۵:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
طرح بازرسان شهید امانی چرا پیگیری نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
بابا جمع کنید این مسخره بازیهارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
خودشان یک ماه مانده به عید نجومی وگران میکنند عید که شد یه مقداری آورند پایین ومی گویند با تمام متخلفان برخورد می کنیم اینم از بازار وتعزیز
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۲۲:۰۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
از بس که دروغ می گویید کسی باورتان نمی کند!!!
نظارت منفی می باشد یعنی همکاری دستگاه نظارت با مفسدین اقتصادی معلوم است چون این مفسدین اقتصادی با گردن گلفتی و با خیال راحت گرانی ها را هر وقت که می خواهند و به هر مقداری که می خواهند اقدام می کنند!!!
الا لعنة الله علی الظالمین و انا لله و انا الیه راجعون و لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی محمدی
۲۱:۴۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
من الان چند روزه به سامانه 124 تماس می گیرم گزارش تخلف یک نانوایی را بدهم اما جواب نمی دهند . توی اون سازمان چه خبره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
عزیز من از برج آبان ثبت شکایت و کد پیگیری هم گرفتم هنوز خبری نشده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
منم پسرم نه کار نه پول والا بی پولی و بی کاری کانون خانواده رو از هم پاشونده وگرنه اونی که سرش تو کار خودشه دنبال این چیزا نیست بعد هم ایم همه جوان علاف بدون هیچ تفریحی هر جا بخای بری باید دست تو جیبت کنی مسخره کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
ای زرت به این گشت ها !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
ریس یه جا گفته بود چند ماه پیش ۴ کالا فقط گرون میشه ما بازرسی میکنیم ۴ میلیون کالا گرون شد اینم مثل همونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
yjc یک خبر در مورد جمع کردن بیحجابها و مجازات اونهایی که از قانون حجاب سرپیچی میکنن بذار که ما مردم بفهمیم پیگیری برای این قانون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
واقعا یک سری به سایت دیوار دسته املاک بزنید قیمت ها نجومی روزانه بالا می رود و همین سایت دیوار خود یکی از عوامل گرانی مسکن است نه نظارتی هست نه کنترلی نه پیگیری است واقعا قانون خیلی ضعیف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
هرچه با تعزیرات تماس می گیریم به هیچ وحه حواب نمی دهد و وقتی دولت به سوء‌مدیریت افسار گرانی را در تمام حوزه ها پاره کرده است دیگر تعزیرات معنایی ندارد سوء‌مدیریت دولت باعث هرومرج قیمت ها شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
صحبت گرونیه پیاز کیلویی 40 تومنه
نوشته از بی حجاب نمیگذرم
خانم یا داداش ساقیت کیه داریم تو تورم 200 درصد ی غرق میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
پول خرید لوازم آرایش دارید و با ده قلم آرایش میرید میوه فروشی که پیاز کیلویی ۴۰ تومان بخرین!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
ایشالا بیحجابها در تورم ۲۰۰ درصدی غرق بشن.آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
من یک مادرم. از این زنان بیحجاب در خیابان نمیگذرم. اثر منفی روی فرزندان ما گذاشتن. زندگی ها رو از هم متلاشی کردن. امیدوارم در جهنم بسوزید که در مملکت اسلامی از دست شما بیحجابها آسایش نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
بی حجاب عقده ای نابود باید گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
یه کاری کن فرزندت ازدواج کنه چشمش بدنبال این و اون نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
گرانی وفقر وگرسنگی روی فرزندانتان اثر ندارد بی حجابی خوب نیست من خودم نوافق حجاب اسلامی هستم البته نه افراط ونهوتفریط جون دین خدا دین تعادل است و اینکه مشکل اصلی فرزندان ما گرانی و بیکاری لست در ضمن مادر ان باید طوری فرزنداندانشان را تربیت کنند که اگر زن بی حجاب دیدند خوبشتنداریرکنند و حجاب چشم خودرا رعایت کنند شاید فردا فرزندشما برایرتحصیل خارج از کشور برود تکلیف چیست پس طوری تربیت کنید که اگر زن بی حجاب دیدند خویشتندار باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
ما از شما نمیگذریم
Germany
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
اسلام فقط حجاب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
مادر بشین سر خونه زندگیتو بچه هاتو جمع کن بچه هات مشکل دارن نه جامعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
چه فایده تو شهرستان ها اصلا نظارت نیست زنگم می زنی نمیان
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۳۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
من یک سوپرمارکت داشتم
به خاطر افزایش قیمت روزانه
کل سرمایه ام نابود شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
گرون خریدی گرون فروختی وگرنه سوپر مارکتها مثل قارچ همه جا زیاد نمیشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
شما اصلا نمی فهمید که شغل شما چی بوده شما مجازند حداکثر ۳۰% روی کالا بکشید من سه مغازه کفش فروشی دارم هر چی می آورم با ۳۰٪ افزایش می فروشم حتی اگر در بازار عمده کفش ۱۰۰۰ برابر گران شود ببین هفته ای ۸۰:کارتن کفش می فروشم من مغازه دارم از این وضعیت دارم صفا می کنم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۳۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
ظاهراً سازمان تعزیرات بازار رو رها کرده هرصنفی بنا به محل کسب ونوع جنس یک قیمت می دهد کافی است سری به مغازه های خواروبار فروشی ومیوه فروشی وقصابی های خیابان پیروزی مشهد بزنید تا متوجه شوید چه می گویم گوشت از کیلویی ۴۷۰ هزار تومان تا گوشت قلوگاه گوسفند ماده ودنبه کیلویی ۲۷۰ هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
خدا از بیحجابها نگذره. قاتل حیا و عفت جوانان هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
قاتل حیا وعفت جوانان چشمهای هیز و شرافت نداشته شونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
مرگ بر بیحجاب هرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
بیحجاب= بی شرافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
گرانی وبیکاری جه فقر چه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
۱۵:۲۰ چرا شما برهنه میای در خیابان که چشمان هیز نگاهت کنن!! هدفت چیه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
سازمان تعزیرات ایجاد شده که فقط یک ماه از سال را نظارت داشته باشه یا تمام سال؟بودجه ای که به آن اختصاص دادن برای یک ماهه یا یک سال؟چرا تمام سال نظارت نمیکنه و سالی یکبار از خواب زمستانی بیدار میشه،اگه دائم نظارت بشه هر ساعت قیمتا عوض نمیشه و هر کس یک قیمت نمیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
چه گشتی مرغ کیلویی 70 میوه ها که بماند پولمون به گوشت قرمز نمی رسه دیگه چقدر باید قیمت ها بالا بره این بود اون راحتی مردم فقط سختی به خاطر بی تدبیری ها هدیه مردم میکنید فکر سفره پولدار ها هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
کسانیکه با حجاب مخالفند یک درصدکل مردم هم نمیشوند چرا اجازه میدهید این یک درصد قانون 99 درصد را پایمال کنند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
%99/9 درصد مردم هم مخالف رانت، گرانی، تورم، تبعیض قائل شدن ها، انواع فیش های حقوقی 33 میلیونی، اختلاس، دزدی، کلاهبرداری، مفاسد اقتصادی، بگیر برو تا آخر هستند چرا بخاطر اون یک دهم درصد قوانین زیر پا گذاشته می شود!!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
بیحجابها هر روز با چنان وضعی میان از خونه بیرون که انگار دارن میرن عروسیِ مادرشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
ناشناس ۱۳۰۳
تمام این چیزایی که گفتی همش بااجازه انجام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
اگه یک درصدن بس نباید زیاد تو جامعه باشند دیگه بس چرا حرص میخوری ، دروغت اینجا مشخص شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
الان این آمار دقیق را از کجا آوردی فکر کنم همه پرسی کردی
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۰۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
تمام کنید این بازی ها که راه انداختین.مگه یه سوپر مارکت چقدر میتونه گرانی فروشی کنه.برو اصل کاری بچسب برو کارخانه سر بزن.قدرتتون به اونا نمیرسه مغازه میگردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
سه تا سوپری رفتم با سه قیمت مختلف هیچ جا نظارت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
اتفاقا مشکل اصلی همین سوپرها و مغازه هان. چند تا مغازه پلاسکو رفتم. یک جنس مثل هم رو هرکدام یک قیمت میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
۱۲:۰۸ چرا فکر میکنید همیشه مشکل اصلی با بالاهاست.این خرده فروش ها از همه بدترن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
ی سری هم به نانوایان بزنید اصلا پخت نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
حجاب واجب است مگر اینکه ایران اسلامی نباشد تا وقتی هست حجاب هم هست نابود شویم بهتر از انحراف در دین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
۱۱:۱۷ هرچی بدبختی میکشیم از این بیحجابی هاست. چنان آرایش میکنن و لباس کوتاه میپوشن میان توی خیابان که انگار قراره برن عروسی باباشون. خجالت هم نمیکشن. پسرمون توی خیابان چقدر دخترهای بیحیا رو ببینه.چشماشو از چندتا کنترل کنه. الهی روزگاراین بیحجابها سیاه بشه که کانون خانواده را از هم میپاشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
۱۴.۴۳ اولا به پسرت حیا نشان بده تا حیزی نکنه دوما شما چقد بدبختی که با این چیزا درگیری بچسب به دلار ۶۰۰۰۰.به فکر نان باش که خربزه آب است
آخرین اخبار