مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعاونی های مرزنشینان استان از ابتدای امسال تاکنون ٢٨ میلیون دلار صادرات داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ میلیون دلار افزایش داشته است.

محمد امین بابایی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی عصر یکشنبه در شورای تبادلات مرزی در استانداری خراسان رضوی گفت: صادرات تعاونی های مرزنشینان خراسان رضوی در مدت مشابه پارسال ١٧ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: اکنون ١٨ تعاونی مرزنشینان با ۶۵١ هزار سهامدار در استان خراسان رضوی فعال است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اضافه کرد: نظارت بر تعاونی‌های مرزنشینان از طریق بازرسان تعاونی انجام می شود و گزارشات مالی همه تعاونی ها توسط حسابداران رسمی بررسی و در مجامع رسمی آنها تایید می شود.

وی خاطر نشان کرد: کارت‌های الکترونیک مرزنشینان در گذشته توسط ادارات صنعت، معدن و تجارت صادر می شد اما این اقدام اخیرا به بخش خصوصی واگذار شده و این امر مشکلاتی ایجاد کرده است.

بابایی گفت: هم اینک ۵٠ درصد کارت‌های مرزنشینان غیر فعال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: زمینه سوء استفاده از تعاونی های مرزی باید حذف شود.

ابوالفضل چمندی افزود: تقویت تعاونی ها در راستای معیشت مرزنشینان و رفع نیازهای کشور مورد تاکید است.

خراسان رضوی با وسعت ۳۹۴ هزار و ۶۱۱ کیلومترمربع، پنجمین استان پهناور کشور است که با ترکمنستان ۵۳۱.۶ کیلومتر و با افغانستان ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک دارد.

این استان در مسیر تجارت خارجی با کشورهای آسیای میانه قرار گرفته است و افغانستان نخستین هدف صادراتی و تجاری خراسان رضوی به شمار می رود، این استان دارای پنج گمرک در دوغارون، لطف آباد، باجگیران، سرخس و مشهد و ۲ بازارچه مرزی باجگیران و دوغارون است که مراودات داخلی و خارجی استان با کشورهای دیگر از این گمرک و بازارچه های مرزی انجام می گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.