رئیس پارلمان مصرپس از ورود به دمشق، دیدارش از سوریه را در چارچوب حمایت از حاکمیت و مردم سوریه دانست.

حنفی الجبالی در فرودگاه دمشق به خبرنگار الاخباریه گفت، سوریه عزیز را کشور خود می‌دانیم، با این کشور ابراز همدردی می‌کنیم و در مصیبتی که رخ داد در کنارمردم سوریه ایم، مردم سوریه نیز باید بدانند ما در بدترین شرایط در کنارشان هستیم.

براساس گزاش الاخباریه، وی افزود: تنها، مسئله هیئت مصری نیست، به همراه هیئت‌های دیگر کشور‌های عربی در نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی در بغداد، تصمیم بر این شد تا سفری به سوریه داشته باشیم و در دیدار با رئیس جمهور، بشار اسد، همراهی خود را با سوریه اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این دیدار‌ها زمینه سازی برای از سرگیری روابط عربی –عربی است، گفت، به یقین چنین است و این روابط ان شاء الله روزی از سر گرفته می‌شود و همه مسائل به جایگاه خود باز می‌گردد، سفر ما برای اعلام حمایت از حاکمیت، دولت و مردم سوریه است.

شایان ذکر است این اولین سفر یک مقام مصری بلندپایه به سوریه از آغاز حوادث سوریه در سال ۲۰۱۱ است. «حموده الصباغ» رئیس پارلمان سوریه نیز ضمن تشکر از هیئت میهمان ابراز داشت که این سفر تاکید بر این نکته است که سوریه قلب همکاری‌های عربی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
بعد به خاک و خون کشیدن مردم سوریه توسط داعش و غربیها حالا که پیروزی اسد به گوش می رسه یادشون افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
رئیس پارلمان مصر: همواره در کنار سوریه هستیم
ولی نبودید تنها کشوری که همواره و صادقانه درکنار سوریه بود فقط فقط ایران عزیز بود ایران جاویدان بود ایران بزرگ بود کل دنیا دید و تماشا کرد ...
آخرین اخبار