استاندار یزد گفت: طرح‌های ضربتی به منظور کاهش سوانح در نوروز پیش رو تدوین و اجرایی شود.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای راهبردی کاهش تصادفات استان گفت: به منظور کاهش حداکثری تصادفات در محور‌های حادثه خیز، محل‌هایی برای استقرار ایستگاه امنیت و سلامت در این محور‌ها تعیین و اقدامات لازم صورت گیرد.

او با بیان اینکه فوریت استان در ایام نوروز کاهش تصادفات منجر به فوت است، گفت: برنامه ریزی‌های استان باید بر مبنای تحقق راهبرد «نوروز بدون فوتی در استان» باشد و در این راستا از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

فاطمی در ادامه بر احصای نقاط حادثه خیز محور‌های برونشهری تاکید و خاطرنشان کرد: به منظور کاهش حداکثری تصادفات در محور‌های حادثه خیز، محل‌هایی برای استقرار ایستگاه امنیت و سلامت در این محور‌ها تعیین و اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار یزد همچنین با اشاره به کمبود نیروی پلیس جهت استقرار در جاده‌ها در ایام نوروز، افزود: همانند نوروز سال گذشته با محوریت فرمانداران و تحت نظارت پلیس راه و راهور از توان نیرو‌های مردمی در اجرای طرح نوروزی استفاده شود.

فاطمی در ادامه با اشاره به نقش غیرقابل انکار فرهنگسازی در کاهش تصادفات، اظهارداشت: در این زمینه صداو سیما و رسانه‌ها به طور ویژه اقدام به تولید محتوا در حوزه مباحث آموزشی و پیشگیرانه در حوزه ترافیک و تصادفات و نشر آن‌ها نمایند.

او در بخش پایانی سخنانش بر تدوین طرح‌های ضربتی کوتاه مدت به منظور کاهش سوانح ترافیکی در نوروز ۱۴۰۲ تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار