سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر ضرورت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت : هرچه کتابخانه‌ها توسعه یابند، آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمتر می‌شود.

علی شعبانی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در جلسه امروز (هفتم اسفند) انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌ها در ارتقای فرهنگ جامعه، گفت : برای اطلاع از وضعیت معنوی یک جامعه باید به مسجد و برای اطلاع از وضعیت فرهنگی آن باید به کتابخانه‌ها نگاه کرد و اگر این دو مکان همواره شلوغ و پرتردد باشند، شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی از فرهنگ به عنوان زیربنای هر جامعه یاد کرد و افزود: اگر اوضاع فرهنگی به هم بریزد، به تبع اوضاع امنیتی هم به هم می‌ریزد و آنچه که موجب ارتقاء فرهنگ یک جامعه و رشد آن می‌شود، توسعه کتاب و کتابخوانی است.

شعبانی گفت: برای توسعه کتاب و کتابخوانی باید زیرساخت‌ها و فضای آن هم فراهم شود و یکی از این زیرساخت‌های مهم کتابخانه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت استقبال ازکتابخانه‌ها خوب نیست گفت: در این زمینه همه و بویژه دستگاه‌های فرهنگی باید پای کار آمده و جامعه را به این سمت سوق دهند.

شعبانی گفت: افزایش ارتباط جامعه و بویژه نسل جوان و نوجوان با کتاب و کتابخوانی موجب می‌شود که نسلی فهیم و فرهنگی داشته باشیم و قطعا با وجود چنین نسلی کشور از بسیاری معضلات بویژه در حوزه معضلات اجتماعی و فرهنگی رهایی می‌یابد.

وی تاکید کرد: همین که بدانیم عمده زندانیان با مسجد و کتاب و کتابخانه ارتباطی ندارند، خود گویای این است که تقویت این دو حوزه چه نقش مهمی در کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بیش از همه مسئولین باید به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پی ببرند، گفت: مسئولی که خودش اهل مطالعه نباشد، نه مدیریت درستی خواهد داشت و نه می‌تواند در زمینه ترویج و ارتقاء فرهنگ جامعه گام بردارد، لذا باید پیش از همه این فرهنگ در میان مسئولان تقویت شود.

شعبانی تاکید کرد: متاسفانه عدم مطالعه و عدم انس با کتاب و کتابخوانی در بین بسیاری اقشار تحصیل کرده از جمله پزشکان و مهندسان هم دیده می‌شود و باید چاره اندیشی جدی در این زمینه صورت گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: همه باید بدانند که کتاب یک کالای "لوکس" نیست و باید برای آشتی جامعه با این یار مهربان تلاش کنیم.

وی افزود: قطعا هرجا که صحبت از کتاب و کتابخوانی باشد پای کار هستیم، چرا که معتقدیم توسعه کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی هزینه معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد، بنابراین حمایت جدی از توسعه کتابخانه‌ها و فرهنگ کتابخوانی خواهیم داشت.

شعبانی گفت: در همین راستا همه تلاش خود را برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه به کار خواهیم گرفت تا این پروژه هرچه سریعتر به بهره برداری رسیده و در اختیار علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.