فرماندار تایباد آمادگی این شهرستان را برای استقبال از بهار طبیعت، مسافران و گردشگران نوروزی از جمله اتباع افغانستانی اعلام کرد.

مهدی دونده فرماندار تایباد در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی این شهرستان گفت تایباد آماده استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی با همکاری دستگاه‌های متولی عضو ستاد تسهیلات سفر، این شهرستان آماده ارائه خدمات به میهمانان این ایام است.

وی ادامه داد: در این چارچوب، اجرای برنامه‌هایی همچون بازی‌های بومی و محلی و برپایی نمایشگاه‌های مختلف در تایباد پیش بینی شده است.

وی به همزمانی سال جدید با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: همچنین امسال در بهار طبیعت و بهار قرآن، برنامه‌های متناسب با ایام در سطح این شهرستان برگزار خواهد شد.

فرماندار تایباد گفت: از ابتدای اسفند ماه سال جاری تمامی مناطق تفریحی و دیدنی این شهرستان مرزی زیباسازی، پاکسازی و رنگ آمیزی و با کشت گل و گیاه، فضای معطری برای میهمانان فراهم شده است.

دونده به همجواری این تایباد با کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: تایباد به عنوان اولین ورودی برای اتباع افغانستان از سمت گذرگاه زمینی دوغارون به شمار می‌رود که در این معبر زمینی هم برای استقبال از مسافرین نوروزی کشور همسایه، برنامه‌هایی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از سه هزار نفر مسافر ایرانی و خارجی در مرز زمینی دوغارون تردد می‌کنند، افزود: شهرستان تایباد به دلیل موقعیت خاص و همجواری با افغانستان در تمامی فصول سال میزبان میهمانان، گردشگران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

در حال حاضر ۷۲ اثر تاریخی در شهرستان تایباد ثبت شده که مجموعه تاریخی و مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، رباط و بنای تاریخی عباس آباد، دست نوشته‌های مزار مولانا و مزار شاهزاده قاسم در شهر مشهدریزه از مهمترین آثار تاریخی این خطه مرزی است.

مرکز شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قراردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.