چندی پیش سیستم بانکی نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن را به ۲۳ درصد رساند اما وزیر راه و شهرسازی به تازگی وعده کاهش سود این تسهیلات را داده است.

این روز‌ها بحث تسهیلات نهضت ملی مسکن و نرخ سود آن‌ داغ شده است  و در حالی که خبرهایی از رشد نرخ سود این تسهیلات اعلام شد اما وزیر راه و شهرسازی چندی پیش خبر خوشی در رابطه با کاهش میزان اقساط این طرح  داده است.

آقای مهرداد بذرپاش با بیان اینکه یکی از مشکلات پروژه‌های نهضت ملی بالا بودن نرخ تسهیلات و به سختی افتادن متقاضیان در پرداخت اقساط تسهیلات بانکی است، گفت: اخیرا رئیس‌جمهور و معاون اول نسبت به بازنگری و کاهش نرخ تسهیلات نهضت ملی قول مساعد داده اند.

او می گوید: مقرر شده از روش‌های مختلفی که نظام بانکی اجازه دهد نرخ تسهیلات تا حدودی کاهش یابد که فشار کمتری به مردم تحمیل شود.

بر این اساس قرار است در جلسه شورای پول و اعتبار موضوع کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن مطرح  شود  و احتمالا این نرخ سود ۲۳ درصدی تسهیلات طی یک شرط و شروطی  تغییر می کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم سرعت گرفتن اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: روش‌های مختلفی برای سرعت بخشی به پروژه‌ها در نشست‌های مختلف با انبوه‌سازان پروژه‌های بزرگ و استانداران مطالبه و پیگیری می‌شود تا سرعت اجرای پروژه‌ها بالا رفته و مشکلات متقاضیان در پرداخت و تامین تسهیلات مربوطه کمتر شود.

بذرپاش ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ از طریق تامین زمین و مشارکت با انبوه‌سازان و شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌سازان حقیقی اجرای پروژه‌های مسکن سرعت بیشتری خواهد گرفت.

او گفت: هر جا امکان تامین زمین وجود داشته باشد، اولویت ما تقدیم زمین در کنار وام به متقاضیان است. در بخشی از شهر‌ها هم که اجازه واگذاری زمین با مقیاس بالا به متقاضیان داده نمی‌شود، مدل‌های آپارتمان‌سازی دنبال خواهد شد تا در این شرایط قیمتی متقاضیان با حداقل قیمت صاحب خانه شوند.

در این شرایط چالش های مربوط به پرداخت تسهیلات در کنار نرخ بالای مصالح ساختمانی، سبب شده که برخی پیمانکاران بخش خصوصی تمایلی برای ورود به این حوزه نداشته باشند.

شیوه های سنتی در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن 

عدم همکاری بانک‌ها هم در پرداخت این تسهیلات در بی رغبتی سازندگان بی تاثیر نبوده و پرداخت تسهیلات توسط یک بانک که به گفته بسیاری از انبوه سازان همچنان روش سنتی را برای پرداخت در پیش گرفته باعث شده که عقب ماندگی‌هایی را در این بخش شاهد باشیم.

در حال حاضر میزان پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن ۴۵۰ میلیون تومان است که در پرداخت این تسهیلات هم هنوز مشکلات بسیاری وجود دارد.

محمد مرتضوی رئیس کانون سراسری انبوه سازان به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود که این میزان تسهیلات نه تنها برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن کافی نیست بلکه پرداخت آن به شیوه‌های سنتی در چنین شرایطی باعث شده که سازندگان با مشکلاتی مواجه شوند.

او ادامه داد: دولت باید برنامه خود را برای اجرایی شدن این طرح کامل مشخص کند، اما هنوز در سر اجرای این طرح مشکلات زیادی وجود دارد.

براساس این گزارش با توجه به  اینکه  نرخ سود تسهیلات  بانکی  از ۱۸ درصد به ۲۳ درصد افزایش یافته، این موضوع باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان  نهضت ملی مسکن شده است چراکه  میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن حدود ۷ میلیون تومان بود و با افزایش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۹ میلیون تومان می رسد و بازپرداخت این میزان قسط برای بسیاری از اقشار متوسط هم سخت است چراکه حقوق کارگران حتی با افزایش دستمزد هم کفاف پرداخت این میزان از اقساط را نمی‌دهد.

میزان اقساط  تسهیلات نهضت ملی برای کارگران و کارمندان زیاد است

در همین رابطه  غضنفری یکی از متقاضیان دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر میزان دستمزد من حدود ۱۱ میلیون تومان است و از طرف دیگر مستاجر هم هستم. در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده ام اما از زمانی که  میزان اقساط این تسهیلات را دیده ام دیگر انگیزه ای برای تکمیل مراحل و مابقی آورده را ندارم چراکه این میزان تسهیلات برای من کارگر و یا کارمند بسیار زیاد است و توانایی پرداخت چنین اقساطی را ندارم.

همچنین حسنی یکی دیگر از متقاضیان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر میزان اقساط تسهیلات  نهضت ملی مسکن بسیار زیاد است و به همین دلیل از ادامه پرداخت آورده و اقساط منصرف شده ام چراکه با وجود کرایه خانه  نمی توانم چنین مبلغی را پرداخت کنم.

پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن  به چه میزان رسید؟

آخرین آمار‌های ارائه شده از روند پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن اعلام شده که تاکنون ۸۴۵ هزار و ۵۷۹ متقاضی پذیرفته شده در طرح نهضت ملی در بانک افتتاح حساب کرده اند.

به گفته علی عسکری سرپرست بانک مسکن، مبلغ کل واریزی به حساب سازندگان از محل تسهیلات و آورده ۵۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است که از این میزان ۱۸ هزار و ۸۰۱ واحد از محل آورده و ۳۲ هزار و ۴۴۹ میلیارد تومان از محل تسهیلات واریز شده است.

به گفته عسکری، بانک مسکن تاکنون با ۲۱۲ هزار و ۵۱۰ واحد به مبلغ ۷۲ هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است.

براساس این گزارش  در حال حاضر  روند ساخت و اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با توجه به تامین زمین، بهتر از قبل شده است که البته  دولت وعده داده  که با اعطای زمین و از طریق خود مالکی روند ساخت پروژه‌ها را سرعت ببخشد که این امر می‌تواند یک گام مهم در جهت رونق بازار مسکن باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
تا تابستون نشده مالیات خانه های خالی را اجرایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
خونه حیاطدار بسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
دولت استعلام بگیرد خیلی ها امتیاز اپارتمان در حال ساخت دارند منتها سال دیگه دوسال دیگه رو میشه که سند به نامشان میخورد اینها اگر ثابت امتیاز مسکن جایی داشتند از مسکن ملی اخراج شوند
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۸:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
صاحب خانه تک منزل هست قانع
تو محله پایین شهر با بدبختی خانه خریده ،شمال نرفته ،مسافرت نرفته ،ولخرجی نکرده
اما مستاجر هست فقط وسایل متزلش هم قیمت همان خانه پایین شهر هست توقع دارد دولت برایش مفت خانه بسازد
مستاجر هست خودرو میایاردی دارد و توقع دارد دولت برلیش خانه بسازد
مستاجر هست تریلی دارد ،اتوبوس دارد ،توقع دارد دولت برایش خانه بسازد
مستاجر هست رهن منزلش اندازه همان خانه پایین شهر هست ،خودروی میلیاردی دارد توقع دارد دولت برایش خانه بسازد
مهمتر

اینکه مستاجر هست امتیاز اپارتمان دارد و تا سال دیگر یا دو سال دیگر تحوبل مبگیرد منتها نه اب ،نه برق ،نه گاز به اسم ندارد ،و سند هم به نامش نحورده در مسکن ملی ثبت نام کرده
نباید فقط مستاجر بودن اولیت استفاده از بیت المال باشد
دولت باید استعلام بگیرد از واحدهای در حال ساخت و که کسی مفت از رلنت استفاده نکند
همه اینها نباید از این رانت استفاده کنند

فقط مستاجران واقعی واقعی دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
با افزایش هزینه ساخت مسکن و روی آوردن مردم به اجاره ساختمان‌های با مساحت بسیار کم و اجاره مشترک منازل وضعیت زندگی بسیاری پاشیده شده یک سری به وکالت خانه ها و دادگاه ها بزنید دولت این را می داند و از وضعیت آمار طلاق به وحشت نمی افتد اگر می افتاد برا ی حل مشکل مسکن و جلو گیری از فساد و فحشای در حال گسترش از شرمندگی شب و روز خواب نداشت . مسئله بزرگ‌نمایی نیست چرا از کاهش جمعیت اینقدر مسئولین نگرانند ولی از به باد رفتن دین و اعتقادات و نابودی کانون خانواده ها وفساد و فحشای ویرانگر خبری از نگرانی نیست و کاملا انکار و کتمان و یا کم رنگ جلوه داده می شود . اگر کاری کارشناسی و سریع نشود حیثیت کشور از بین می رود .چرا باید از گفتن واقعیت فرار باید کرد باید پذیرفت تا چاره اندیشی شود.غیریت دینی و اسلامی باید داشت تا شب و روز برای حل این مشکلها تلاش کرد مسئولین ثروت مند و ثروت اندوز با ظاهر و گفتار دروغین متدین به درد کشوری انقلابی و دینی اسلامی نمی خورد از اسرائیل و همه دشمنان کشور هم خطرناک‌تر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
۲۳ درصد سود؟؟؟؟؟ تبارک الله
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۷:۲۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
به امید خانه دار شدن همه مردم و ساخت شهرهای جدید فراوان
Germany
ناشناس
۰۴:۵۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
چرا باید مسکن اینقدر گرون باشد چرا باید بخاطر یه پول کشور دشمن مثلا دلار ما تو جامعه دچار مشکلات بشیم بقول رهبر عزیز ما باید توی هر لحاط به خودمان متکی باشیم پس چرا بخاطر دلار وچند نفر افراد فرصت طلب توی جامعه دچار این همه تنش می‌شویم دولت نباید به اینگونه افراد فرصت طلب اجازه ادامه این شرایط را بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
ای کاش ثبت نام جدید انجام میدادی ارزان‌تر باشه بخدا از اجاره نشینی خسته شدیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
بیچاره اونایی که ۴۰ میلیون تومن حدود یک ساله که به شما پرداخت کردن و پولشون نابود شد... خودتون هم نمیدونید میخواید چیکار کنید بخدا. یک ساله فقط حرف میزنید و گفتار درمانی میکنید. مستاصل و درمانده اید تو این طرح. آقا، شما بساز نیستید، تلاشتون رو بکنید زمین واگذار کنید تا خودشون برن بسازن، نه خودتون رو بیشتر از این مسخره کنید نه اون مردم بیچاره رو. والسلام
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۰:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
در تمام کشورهای دنیا طرح تامین مسکن ملی برای مردم وجود دارد حتی در اروپا و امریکا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۵۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
نهضت مسکن شما هم که مثل نهضت های دیگه آبکی از آب دراومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
بخاطر آورده زیادی که گفتن واریز کنید نتونستم پرداخت کنم و به ناچار انصراف دادم. مجبورم قید ازدواج رو هم بزنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
یک طوری بعضی ها نوشتند اموال مردم که انگار از جیب پدرشون میدن! دلال ها و صاحب خانه ها پدر این مملکت را در آوردند و گرانی هم که دیگه هیچی! مردم هم از دولت می خورند و هم از امثال بعضی ها که افکار عجیبی دارند! باید کاری شود که مستاجرین خانه دار شوند تا دلال ها و صاحب خانه ها به فکر دیگری بیفتند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
تنها مردمی در جهان هستیم که انتظار داریم جواب حماقت و بی فکری و کاستی های خودمونو باید از دولت طلب کنیم
بچه میاریم تو خرجش میمونیم میگیم دولت چیکار کرده برامون
کل عمرمون به مسافرت و خورد و خوراک و لباس طی میشه بعد یقه دولت رو میگیریم که چرا بهمون خونه نمیده
Iran (Islamic Republic of)
سیفی
۱۷:۲۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
حداقل ماهی۱تومن قسط خوبه اگردولت قصدکمک کردن به مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
خواهش قیمت مصالح چون تیر آهن رو پیگیری کنید که در این سه ماه بیش از سه برابر شده است
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۲۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
یک ساله اسم من تایید شده ولی هنوز پیامک افتتاح حساب نیومده چه برسه به قسطش
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۳:۱۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
بفکر خودروسازی ضعیف و افزایش قطب‌های خودروسازی باشید مسکن دیر یا زود حل خواهد شد ولی طرحی هم برای خودرو دار شدن همه خانواده ها دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
به فکر قیمت مصالح باشید. آخه تیرآهن در یک ماه دو برابر شده، کشور ما که خودش فولاد دارد
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۱:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
هدف از ساخت مسکن در طرح نهضت ملی چیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
هدف خانه دار شدن همه خانواده ها و مردم یعنی این را هم نمیفهمید
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۱:۰۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
من که رفتم انصراف دادم آخه این چه طرحیه یکم فکر کنین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۵۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
کارخوب رو توکردی.
نهضت مسکن شما هم که مثل نهضت های دیگه آبکی از آب دراومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
ببخشیدا تو غلط و اشتباه بزرگی کردی
Iran (Islamic Republic of)
عقل
۰۹:۴۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
کسی که با بی فکری و خوشگذرانی زندگی کرده لایق خونه و وام مفت نیس
مفت خوری رو به مردم یاد ندین
همسایه ما ۴۰ سالگی ازدواج کرده پس انداز کرده از صبح تا شب کار کرده الان خونه و ماشین و همه چی داره
یکی هم صبح تا شب خوابیده ۲۰ سالگی ازدواج کرده با بی فکری بچه آورده الان هیچی نداره و آویزون بودجه و بیت المال و جیب مردم شده
این عین دزدی و کلاهبرداری از اموال مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
داداش تو نفست از جای گرم درمیاد،اونیکه ۴۰ سالگی ازدواج کرده ۵۰سالگی هم بچش به دنیا میاد بعد ۱۰ سال هم حاجی عزراعیل میاد سراغش،اون دیگه نمی‌فهمه واسه چی به دنیا اومد واسه چی مرد،طعم زندگیر و نمیکشه
بعدشم اونیکه خریده قبلاً خریده با این اوضاع ۴۰ سال سهله ۴۰۰ سال هم کار کنه یه خونه ۵۰ متری هم نمیتونه بخره
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۰:۰۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
من از ۲۰ سالگی دارم کار میکنم و پول بيت المال رو نخوردم ولی خونه‌ ندارم‌، متاسفم برای افکار شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
وامه نه پول مفت اگه کسی کار نداشته باشه وام را هم نمیتونه بپردازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
این چه حرفیه. حتما شما چند تا خونه داری که این حرفا میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
ماشاالله به آمار موافقین مفت خوری
معلومه که با این روند پیشرفت نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
خوب معلومه که از اون مفت خورایی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
این کامنت رو بگذاریم پای شکم سیریت یا حسادتت به قشر کارگر و کارمند زیر خط فقر؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
اسمت رو بی عقل بزار بیشتر بهت میاد احمق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
حسودی بد دردی شاید طرف گرفتار بود جای خدا نشستی که فتوا میدی
زورت میرسه پول بیت المال تو فوتبال رسیدگی کن
ریخته پاش هارو ببین
Iran (Islamic Republic of)
بهنام اوجاقی
۱۶:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
یارو بیست ساله درس نخونه همون ده سالگی بره کار کنه نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
نه آقا . ما هم با برنامه ریزی و کار داشتیم خونه دار می شدیم که این تورم اومد همی چی رو خراب کرد. و افرادی مثل شما با افزایش خونه هاتون و افزایش اجاره لذت می برید.
بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به‌درد آورَد روزگار دگر عضوها را نمانَد قرار
تو کز محنت دیگران بی‌غمی نشاید که نامت نهند آدمی
Iran (Islamic Republic of)
حافظ
۲۱:۲۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
عزیزم وام مفت به مردم عادی نمی رسد به شما وامثال شما مثل جناب خاوری و هم پياله ها می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ح م
۱۸:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
امسال شماست،که مملکت با این حرفها خراب کردن،وگرنه من خودم ۴۰سال کارگری وسالم کار میکنم اما اه در بساط ندارم.تو که ۴۰سال خوش گذروندی بعد ازداوج کردی چطور صاحب خونه شدی.پس حتما توکارت جیزی هست.به هرحال دست دولت درد نکنه باز به فکر بدبخت بیچاره ها هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
این سیستم گداپروری کی جمع میشه؟
تا کی میخواین از جیب مردم به یه عده سوداگر یا بی فکر و تنبل وام و خونه بدین؟
۹۰ درصد محتاجان مسکن بی فکرانی بودن که در خوشگذرانی و پول هدر دادن ید طولانی داشتن و الان به گدایی افتادن
دیدم که میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
مثل این که زیاد حالت خوب نیست یا صاحب خانه ای یا دلال موقعیتت به خطر افتاده؟! با کی شدیم هم وطن!! به فکر مردم و خط فقر باش بی انصاف
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
چطور وقتی به معلمان و کارمندان مفت خور زمین و ملک و خونه و وام می دن زبانت گنگ است اون به کارگری که یک عمر زحمت کشیده و پولی نتوانسته جور کنه ... میشه مفت خور. کسی فرزندان میشه که مملکت خدمت کنه شده مفت خور ؟ خیلی افتخاره چون ۴۰ ساله شده پیر پسر و دختر شده که بعد هم سربار بیت المال شده و از بازنشستگی بخور بخور میکنه؟ برو کاکو خواب تو بشو توی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
درصد رو چجوری اینقدر دقیق حساب کردی، از مسیولین آماری هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
چرت و پرت نگید نمیگن بالید گاگولهای به ظاهر نخبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
آقایی که اینطوری فکر می‌کنی.... یه لونه توی بیابان میدن باید سیصد میلیون بدی بیست سال هم وام با اون نرخ سود پس بدی ...‌گمان نکنم کسی اگر محتاج نباشه بخواد بره تو بیابان زندگی کنه با این هم بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۵:۵۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
همه رو مثل خودت فاسد و گدا حساب نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
رضا... کدوم خانه و وام و زمین؟! خودم معلم هستم حتی پول رهن خانه به زور جور کردم! نه خانه نه خودرو!! ماهی یک میلیون هم میدم میرم روستا تدریس می کنم! قبل از حرف زدن تحقیق کن! حتی اینقدر پول نداشتم که مسکن مهر و ملی هم نتونستم ثبت نام کنم!!! همون کارگر وضعیت اقتصادی بهتری نسبت به ما داره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
در جواب آقارضا
برادر عزیز .هر امتیاز.وام یا خونه ای که براساس زحمت شخصی نباشه و از بیت المال.بدون رضایت کل ۸۳ میلیون داده بشه.حرامه و بهش میگن مفت خوری.چه زمینی که به معلم و کارمند میدن.چه مسکن‌مهر و ملی که به کارگر میدن.مفت خوری هیچ جا خوب نیس
Iran (Islamic Republic of)
عزیز محمدی
۲۲:۱۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
جوش زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
احمق ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
از این به بعد هرکی خواست وام برداره باید بره از ۸۳ میلیون نفر اجازه بگیره اقای ناشناس؟؟؟؟؟؟
جالبه پا دلال و سوداگر ارزی هم به yjc باز شد و دارن نظر میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
21:57
خدا تو قرآن گفته حق فقرا را در مال اغنیا قرار داده آیا اغنیا این حق را درست پرداخت می کنند؟؟وقتی نمی کنند دولت مجبور میشه از اموال عمومی حق آنها را تامین کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
دمت را بزار لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
آورده مسکن اقدام ملی را کم کنید تو رابه خدا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۳۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
میشه سریعتر عمل کنین خیر امواتتون تا ازین مستاجری رها پیدا کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امسال دیگه افتضاح شده قیمت ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
کاش سریعتر عقلتو به کار مینداختی که اینجور آویزون اموال مردم بدبخت نشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
خودت مگه برای حل مشکلت سریع عمل کردی که از دولت انتظار عمل سریع داری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
یک طوری بعضی ها نوشتند اموال مردم که انگار از جیب پدرشون میدن! دلال ها و صاحب خانه ها پدر این مملکت را در آوردند و گرانی هم که دیگه هیچی! مردم هم از دولت می خورند و هم از امثال بعضی ها که افکار عجیبی دارند! باید کاری شود که مستاجرین خانه دار شوند تا دلال ها و صاحب خانه ها به فکر دیگری بیفتند!!
Iran (Islamic Republic of)
املاکی رضا
۰۸:۲۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
با شروع طرح مسکن ملی بشدت قیمت املاک مسکونی کاهش خواهد یافت.
Iran (Islamic Republic of)
پژوهش
۰۷:۵۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
دولت وعده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
صادق الوعد خخخخ
آخرین اخبار