کنسولگری افغانستان در شهر «کراچی» مرگ چهارمین پناهجوی افغانستانی را در یکی از زندان‌های این شهر تأیید کرد.

کنسولگری افغانستان در کراچی پاکستان ضمن تاکید به اجازه درمان زندانیان افغانستانی اعلام کرد چهارمین پناهجوی افغانستانی در زندان این کشور در گذشته است.

پس از «تاج محمد»، «عبدالخلیل» و «ولی خان»، «فیض محمد» چهارمین پناهجوی افغانستانی است که پس از زندانی شدن در شهر کراچی پاکستان، جان باخته است.

«منزه کاکر» وکیل پناهجویان افغانستانی در کراچی اظهارداشت فیض محمد در ۲۲ فوریه جان باخته، اما خبر مرگش دیرهنگام اعلام شده است.

وی افزود این پناهجوی افغانستانی به دلیل نبود خدمات درمانی در زندان کراچی جان باخته است.

کاکر به رسانه‌ها گفته است: در حال حاضر ۸۰۰ پناهجوی افغانستانی شامل زنان و کودکان در زندان‌های کراچی حضور دارند.

وکیل پناهجویان افغانستانی در کراچی گفت بیشتر زندانیان در ایالت سند، افغانستانی هایی هستند که برای درمان به پاکستان رفته‌اند اما به زندان فرستاده شدند در حالی که بیمار هستند.

«سید عبدالجبار تخاری» سر کنسول طالبان در کراچی گفت: «حکومت پاکستان باید با بیماران افغانستانی همکاری کند و به آن‌ها اجازه دهد که مداوا شوند، این‌که افغانستانی ها را به زندان می‌اندازند، با آن‌ها بی‌رحمانه رفتار می‌کنند و آن‌ها در زندان می‌میرند جای افسوس دارد و این کار سبب رنجش مردم افغانستان می‌شود.

هرچند حکومت کنونی افغانستان اعلام کرده است در نتیجه تلاش‌ها صدها تن از زندانیان آزاد شده‌اند اما منزه کاکر وکیل مدافع پناهجویان افغانستانی ادعا می‌کند که بسیاری از زندانیان دوران حبس خود را به پایان رسانده بودند سپس آزاد شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.