خسارت برف به بخشی از زیرساخت‌های اردل

فرماندار اردل با اشاره به بارش برف بهمن‌ماه امسال در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: بارش برف اخیر موجب خسارت به بخشی از زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی این شهرستان شد.

یعقوب شکوهی گفت: بارش اخیر برف در شهرستان اردل، در جایی ۲۰ سانتیمتر و در ارتفاعات تا ۲ متر نیز گزارش شد.

به گفته وی، پس از بارش برف در شهرستان اردل، تمامی نیرو‌های امدادی، هلال احمر، اورژانس و نیرو‌های راهداری با تمام تجهیزات به صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند.


بیشتر بخوانید


وی تصریح کرد: مشکل اصلی در برف اخیر، کمبود تجهیزات راهداری و سنگین بود و در بارش اخیر این کمبود‌ها با توجه به بارش برف سنگین مشهود شد، اما از سوی دیگر با بسیج امکانات در استان ماشین‌آلات راهی شهرستان اردل شد.

به گفته وی، جاده‌ها اصلی در بارش اخیر باز شد و پس از آن سعی شد جاده‌های روستایی (جاده‌های آنتنی) در نوبت بازگشایی قرار گیرد.

شکوهی اظهار داشت:مشکل عمده‌ای در بارش برف اخیر، انباشت برف در شهر دشتک و منطقه دیناران بود و با وجود کمبود ماشین‌آلات، سعی شد با همه امکانات نسبت به بازگشایی جاده‌های روستایی اقدام شود.

وی در خصوص رانش جاده‌های اردل اظهار داشت:بیشتر جاده‌های شهرستان ریزشی و رانشی است که در محور اردل به شهرکرد در تنگ درکش ورکش با وجود پرتردد بودند، احتمال ریزش سنگ‌ریزه‌ها همواره وجود دارد.

شکوهی اظهار داشت: جاده دشتک به افسرآباد به دو آب صمصامی، رانشی است و جاده سه راهی بهشت‌آباد به کاج به اردل سه چهار نقطه رانش داشته است، از سوی دیگر جاده معروف به پل ملک نیز حادثه خیر است و از شیخ محمود تا دوازده امام حدود ۲۰ نقطه رانشی و ریزشی است که تقاضا شده است جاده جایگزین انتخاب شود.

فرماندار اردل اظهار داشت: همچنین برای جاده ورودی از اردل به شهرکرد، برنامه ریزی شده است که بتوان جاده را به سمت شرق اردل جایگزین کرد.

به گفته وی، شهرستان اردل دارای تعدادی جاده سخت‌گذر و حادثه خیر و رانشی و ریزشی است که با بهسازی و دیوار حایل است تا در بارش بعدی از بروز مشکل جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.