مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز استان در نظر گرفته شده بود که از این رقم ۱۵ میلیارد تومان در سال جاری تخصیص یافت.

جعفر قزوینیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۹۷ نقطه پرحادثه در سطح جاده ها و راه های استان از سال ۹۷ شناسایی شده بود که تاکنون ۵۰ نقطه رفع خطر شده،۴۷ نقطه باقی مانده و ۱۶ نقطه در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه در بعضی شاخص‌های موثر بر تصادفات دچار عقب‌ماندگی هستیم، اضافه کرد:طبق برنامه ریزی انجام گرفته، طرح جامع کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای در این استان تا چند ماه آینده تدوین می شود.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون ۵۰ درصد از تدوین برنامه کاهش تصادفات استان با ممیزی جاده‌های شریانی و اصلی انجام شده و تا چند ماه آینده نهایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، برنامه‌های آموزشی ارتقاء ایمنی را از دیگر اقدامات اداره کل در طول سال عنوان کرد و گفت: موضوع ایمنی و لزوم توجه و برنامه‌ریزی برای کنترل و کاهش تصادفات، همه ساله در دستور کار اداره کل راهداری قرار دارد.

وی یادآور شد: حضور در بین گروه های پرخطر از جمله عابرین و موتورسواران با آموزش و توزیع اقلام ایمنی انجام می گیرد.

به گفته قزوینیان، با تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات، با احصای شاخص‌ها نسبت به ارتقای ایمنی اقدام خواهد شد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.