رئیس میراث فرهنگی زرند از افتتاح ۲ طرح بزرگ گردشگری با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در نوروز امسال خبر داد.

دومین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر زرند به ریاست سیدرضا حسینی نژاد، فرماندار زرند و سایر اعضا تشکیل شد و دستگاه‌های مرتبط به ارائه برنامه‌های پیشنهادی خود پرداختند.

سید رضا حسینی نژادف فرماندار زرند در این نشست، نوروز ۱۴۰۲ را ۲ بهار همزمان خواند و گفت: نوروز آئین دیرین ایرانیان است که با بهار آغاز می‌شود و رخدادی بسیار نیکو است و امسال قرابت بهار طبیعت با بهار قرآن و بهار دل‌ها و جان‌ها، زیبایی این رویداد را صد چندان خواهد کرد.

او با آرزوی اینکه سال ۱۴۰۲ سال بسیار پر خیر و برکتی برای شهرستان باشد، افزود: با همت نماینده شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شاید بتوان مهم‌ترین خبر سال ۱۴۰۲ را سال «صدای آب» عنوان کرد که با رسیدن آب خلیج به دشت زرند، تحولی بزرگ در تمام حوزه‌های شهرستان رقم خواهد خورد.

فرماندار زرند با اشاره به پایان مراحل ۲  طرح بسیار مهم در گردشگری شهرستان زرند هم گفت: مهم‌ترین دغدغه‌ای که در بخش گردشگری وجود داشت بحث خلاء یک هتل در شهرستان بود که با حضور وزیر میراث فرهنگی اولین هتل زرند هم وارد حوزه خدمات دهی خواهد شد.

او افزود: بهره برداری از طرح پذیرایی گردشگری دیگر هم که در نوع خود از زیباترین مجموعه‌های پذیرایی گردشگری در استان محسوب می‌شود و افتتاح چند طرح بوم گردی دیگر از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با روز جمهوری اسلامی به بهره برداری خواهد رسید.

سیدرضا حسینی نژاد از تشکیل ۶ کمیته در ستاد سفر شهرستان خبر داد و تصریح کرد: امسال یک کمیته به صورت خاص در شهرستان تشکیل شده است که صرفا روی اقدامات خلاقانه و نوآورانه متمرکز خواهد شد.

او گفت: آنچنان که پیشتر هم خبر آن رسانه‌ای شده بود ما در نوروز ۱۴۰۲ علاوه بر افزایش سطح کمی و کیفی خدمات مرسوم به مسافران نوروزی و رهگذران و گردشگران، بیشتر به دنبال رقم زدن برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه هستیم و به جد معتقدم به هر اندازه که ما در این مسیر موفق عمل کنیم، بازخورد آن به تمام سطوح شهرستان منتقل خواهد شد.

محمد اسلامی، دبیر ستاد سفر شهرستان زرند نیز با اعلام اینکه با تاکید فرماندار و تمهیدات اندیشیده شده، نوروز ۱۴۰۲ زرند در سطح استان بی نظیر خواهد بود، گفت: علاوه بر برنامه‌هایی که وظیفه ذاتی می‌باشد، برنامه‌های بسیار متنوعی از سوی دستگاه‌ها تدارک دیده شده است.

او افزود: برگزاری جشنواره‌های عصرگاهی نیز از از ۲۷ اسفندماه در مکان برگزاری رویدادِ نوروزگاه زرند به همراه بازارچه‌های صنایع دستی و تولیدات محلی بخش کوچکی از توانایی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان به جامعه هدف را معرفی خواهد کرد.

اسلامی بیان داشت: همچنین امسال فضای نوروزی با توجه به تداخل آن با ماه مبارک رمضان شکل متفاوت تری خواهد یافت.

او تصریح کرد: آماده سازی مدرسه ولایت برای اسکان و اقامت از سوی آموزش و پرورش، استقرار ۲۰ چادر اقامتی در بوستان شهدا (پارک شهید) به همت شهرداری، تعیین سالن چند منظوره خواجه ابورضا (ع) مطهرآباد برای اسکان اضطراری از سوی بخشداری مرکزی، اختصاص یک مدرسه برای اسکان مسافران در شهر سیریز با حمایت شهرداری و آموزش و پرورش، برگزاری ۴ نوروزگاه در نقاط مختلف شهرستان و راه اندازی تور‌های تفریحی زرند گردی، افتتاح ۲  طرح بزرگ گردشگری با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و نیز افتتاح واحد بوم گردی بابتنگل قدمگاه از برنامه‌های نوروز امسال است.

اوافزود: ۲ کارگاه تولید صنایع دستی در روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی افتتاح خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.