رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف ایجاد تنوع زیستی، مقابله با بیابان‌زایی و توسعه جنگل‌ها ببیش‌از ۱۴ میلیون اصله درخت در این استان طی یک برنامه چهار ساله کشت خواهد شد.

 سید محمدرضا سید حسینی  در نشست ستاد اجرایی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اظهارداشت: با هدف ایجاد تنوع زیستی، مقابله با بیابان‌زایی و توسعه جنگل‌ها برنامه کاشت یک میلیارد درخت در قالب یک برنامه چهار ساله در وزارت جهادکشاورزی تدوین شده است.

وی افزود: این طرح با تاکید رئیس جمهور توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و مردم در سطح کشور اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس این طرح، سالانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال و طی چهار سال برنامه ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در سطح مناطق روستایی و عشایری و شهری استان کشت خواهد شد.

وی مشارکت مردمی را از ویژگی‌های مهم اجرای این طرح ملی برشمرد و گفت: تأمین نهال با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی، صنعت،معدن و تجارت، بنگاه‌های اقتصادی سرمایه گذار و گروه‌های مردمی انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار