رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان پشتیبان سامرا است و از طریق نیروهای فنی و مهندسی به ساخت آن کمک می‌کند.

 احمد بامری   در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: بازسازی عتبات عالیات به بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ سال قبل و بعد از واقعه تلخ عاشورا باز می‌گردد که علاقمندان به امیرالمومنین و امام حسین (ع) به فکر ایجاد بقعه افتادند تا مکانی برای زیارت و توسل به ائمه ایجاد کنند.

وی بیان کرد: شیعیان علاقه خاصی به بازسازی و توسعه عتبات عالیات دارند و همه مردم جهان و تمامی ادیان دلداده اباعبدالله الحسین (ع) بوده و به ایشان متوسل می شوند.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات زاهدان افزود: در طول تاریخ حرم امام حسین (ع) چهار بار به صورت صد در صد تخریب و مجددا بازسازی و ساخته شده و دشمنان تاکنون هرچه تلاش کردند این نور را خاموش کنند موفق نشدند و در دوران صدام نیز زیارت حرم امام حسین (ع) و امیرالمومنین (ع) برای شیعیان و دلدادگان بسیار سخت بود اما اعتقادات آنان باعث سرنگونی صدام شد.

وی بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی تمامی رزمندگان و نیروها تلاش کردند که کربلا را آزاد و به آنجا برسند و در آن مدت تعداد زیادی نیز شهید شدند اما خوشبختانه کربلا به نوعی آزاد و راه باز شد و هرساله در اربعین حسینی اتفاقات عظیمی توسط عاشقان اباعبدالله رخ می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار