مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمانشاه گفت : بخش قابل توجهی از درآمد و اعتبارات صادرات برق از استان کرمانشاه، به پروژه‌های این استان تعلق می‌گیرد.

علی اسدی مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمانشاه گفت : برق منطقه‌ای مسئول تأمین و انتقال برق سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام و صادرات به عراق است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۵۰ هزار مشترک در این سه استان وجود دارد عنوان کرد: در استان کرمانشاه پیشرفت شاخص‌های صنعت برق بسیار قابل توجه است و بنابر دستور وزیر نیرو از اعتبارات و درآمد صادرات بخش قابل توجهی در اختیار پروژه‌های استان قرار گرفت.

اسدی گفت: در سال ۱۴۰۰ مشکلاتی در زمینه تأمین برق وجود داشت و دولت در مردادماه که کار را شروع کرد شرایط سختی داشت، اما تابستان ۱۴۰۱ را بدون هیچ خاموشی گذراندیم و صنایع با ما همکاری بسیاری داشتند، هر چند انرژی تحویل داده به صنایع ۱۲ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت سه استان برای تابستان ۱۴۰۲ افزود: پیک مصرف برق استان در تابستان حدود ۹۰۰ مگاوات است و اکنون ۲۲۰۰ مگاوات تولید می‌شود و ۳۰۰ مگاوات در نیروگاه دالاهو و ۱۰۰ مگاوات دالاهو تا تابستان در مدار تولید قرار می‌گیرد.

اسدی با بیان اینکه استان کرمانشاه صنعتی نیست و مدیریت بار آن دشوار است گفت: شهرستان کنگاور یکی از شهرستان‌های باقدمت است و این پست در سال ۶۵ بمباران و در سال ۷۲ بازسازی شد.

وی با اشاره به اینکه باید آماده تحول صنعتی باشیم و یکی از زیرساخت‌ها صنعت برق است و به همین دلیل پروژه امروز تعریف شد افزود: با حمایت وزارتخانه و تخصیص اعتبارات دولتی ظرفیت این پست دو برابر شده است.

اسدی با بیان اینکه تمام تجهیزات پروژه ساخت ایران است در صورتی که در گذشته به طور کامل خارجی بود گفت: قبل از انقلاب ۱۳۲ روستا در سه استان برق‌دار بودند، اما اکنون به ۵۰۰۰ مورد رسیده است و تعداد روستا‌های برق‌دار استان کرمانشاه نیز از ۴۲ مورد به ۲۵۵۰ مورد رسیده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمانشاه بیان کرد: یکی از نقاط قوت برق منطقه‌ای این است که از نظر نیروی انسانی با تهران برابری می‌کند و شبکه از نظر فنی و اجرا به خوبی انجام شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.