مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت از تشکیل قرارگاه راهیان پیشرفت برای شبکه سازی نخبگان خبر داد.

مهدی باقری گفت: در نظرداریم نخبگان را به صورت تخصصی دراین قرارگاه دعوت کرده و در هرفصل تحت عنوان یک رویداد خاص ازظرفیت دانش آموختگان برای حل کاربردی مشکلات حوزه سلامت استفاده کنیم.

 مهدی باقری با بیان این مطلب که نخبگان دانشگاهی از رشته‌های مختلف وزارت بهداشت و متخصصان بین رشته‌ای حوزه سلامت درزمینه‌های بهداشت، درمان و غذا و دارو به صورت عملیاتی در این قرارگاه فعالیت خواهند داشت، افزود: درنظر داریم با شناسایی ظرفیت جوانان نخبه وبهره گیری ازحضوراستادان متدین ومتعهد در زمینه تولید دارو، تجهیزات و حل مشکلات نظام سلامت، اهداف این قرارگاه را محقق سازیم.

وی با اشاره به تامین اعتبار وسرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های عملیاتی قرارگاه راهیان پیشرفت، افزود: تمام تلاش ما این است تا تولیدات داخلی در راستای ارائه خدمات سلامت به جامعه توسعه یابد و ارتباط بین دانشگاه وصنعت تقویت شود.

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت با تاکید بر بحث ایدئولوژی و جهان بینی و حفظ باور‌های ملی، تصریح کرد: انجام بازدید‌های علمی و فناوری با حضور نخبگان وبا هدف امید آفرینی بین جوانان در دستور کار این قرارگاه است.

وی از راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه پردازی ویژه نخبگان خبر داد و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مشکلات و توانمندی‌ها باید در کنارهم دیده شده و عزت نفس و استقلال ملی حفظ شود.

 باقری درباره اهداف قرارگاه راهیان پیشرفت گفت: شناسایی ظرفیت و شبکه سازی نخبگان برای حل مشکلات جامعه در بخش بهداشت ودرمان، تقویت انگیزه و ایجاد امید واقعی دانشجویان، مسئله محوری وایفای مسئولیت اجتماعی، طرح الگو‌های موفق در طول تاریخ جمهوری اسلامی، الگوسازی وبهره برداری ازپتانسیل نخبگان از اهم اهداف این قرارگاه است وامید می‌رود با در نظر گرفتن استعداد ذاتی، عزم و اراده وتوفیق الهی بتوانیم این ظرفیت‌ها را در مسیر خدمت به مردم سازماندهی کنیم.

وی اظهار کرد: باید نگاه جهانی وعملکرد منطقه‌ای داشته باشیم و براساس شاخص‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، از وجود نخبگان استفاده بهینه کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار