دور دوم مقدماتی نوزدهمین دوره جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ فردا ادامه می‌یابد.

به نقل از پایگاه فیبا، مرحله نهایی این رقابت‌ها به میزبانی مشترک ۳ کشور فیلیپین، اندونزی و ژاپن برگزار خواهد شد و در مرحله اول دور مقدماتی تیم‌ها در قاره‌ها و مناطق مختلف روبرو می‌شوند. در منطقه آسیا و اقیانوسیه تیم‌های فیلیپین و ژاپن با وجود میزبانی جام جهانی در دور مقدماتی شرکت کردند. البته تیم اندونزی با وجود میزبانی اجازه حضور مستقیم در دور نهایی را نیافته است و در صورتی که در رقابت‌های کاپ آسیا در میان ۸ تیم برتر قرار بگیرد، مجوز این تیم نیز صادر خواهد شد.
فدراسیون بین المللی بسکتبال تیم‌های روسیه و بلاروس را به علت بحران اوکراین از ادامه مسابقات محروم کرد.
نتایج و برنامه ادامه رقابت‌ها به این شرح است:
منطقه آسیا - اقیانوسیه - دور دوم: (نتایج تیم‌های هم گروه در دور اول محاسبه می‌شود.)
مسابقات در به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و از هر گروه ۳ تیم به دور دوم صعود می‌کنند. منطقه آسیا - اقیانوسیه ۸ سهمیه در جام جهانی دارد.
گروه یک:
نتایج جمعه ۵ اسفند:
فیلیپین ۱۰۷ - ۹۶ لبنان
هند ۶۳ - ۹۸ اردن
نیوزیلند ۱۱۰ - ۶۳ عربستان
برنامه دوشنبه ۸ اسفند:
هند - عربستان
فیلیپین - اردن
نیوزیلند - لبنان
تیم‌های نیوزیلند و لبنان با ۱۶، فیلیپین با ۱۵ و اردن با ۱۴ امتیاز اول تا چهارم هستند و به جام جهانی صعود کردند. (تیم فیلیپین به سبب میزبانی به جام جهانی راه یافته است) و تیم‌های عربستان با ۱۱ و هند با ۹ امتیاز در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفتند و عملا حذف شد.
گروه دو:
نتایج پنجشنبه ۴ اسفند:
استرالیا ۸۳ - ۵۱ بحرین
چین ۷۱ - ۵۹ قزاقستان
برنامه - یکشنبه ۷ اسفند:
چین - ایران (ساعت ۷:۳۰ - سالن سوئن وان در هنگ کنگ)
در این رقابت‌ها تیم ایران پیش از این در دور گروهی نخست و در گروه چهار، ۸۲ - ۶۶ و ۱۰۰ - ۶۴ تیم بحرین و ۸۰ - ۶۸ و ۹۱ - ۵۶ تیم سوریه را شکست داد و ۶۹ – ۷۳ و ۶۰ - ۶۸ مغلوب تیم قزاقستان شد و با ۱۰ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد. تیم ایران در دور دوم گروهی ۷۹ - ۶۸ از سد ژاپن گذشت و ۹۱ - ۹۶ از ژاپن، ۶۸ - ۹۸ از استرالیا و ۷۲ - ۸۱ از چین شکست خورد. تیم ایران همچنین به سبب انصراف از حضور تیم استرالیا در تهران با رای فدراسیون بین المللی بسکتبال - فیبا - ۲۰ - ۰ برنده معرفی شد.
ژاپن - بحرین
استرالیا - قزاقستان در ملبورن
تیم‌های استرالیا با ۲۱، چین با ۲۰ و ژاپن با ۱۷ امتیاز اول تا سوم هستند و به جام جهانی راه یافتند. (تیم ژاپن به سبب میزبانی به جام جهانی راه یافته است) تیم‌های ایران با ۱۷ و قزاقستان با ۱۶ امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم جای گرفتند و تیم بحرین با ۱۳ امتیاز در رده ششم جای گرفت و عملا حذف شد.

قاره آفریقا - دور دوم: (مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و از هر گروه سه تیم صعود می‌کنند. آفریقا ۵ سهمیه در جام جهانی دارد.)
گروه یک:
نتایج جمعه ۵ اسفند:
نیجریه ۷۲ - ۶۳ ساحل عاج
کیپ ورد ۷۸ - ۷۰ گینه
اوگاندا ۴۹ - ۸۲ آنگولا
برنامه شنبه ۶ اسفند:
گینه - نیجریه
ساحل عاج - اوگاندا
آنگولا - کیپ ورد
تیم ساحل عاج با ۱۵ امتیاز در صدر تثبیت شد و صعود کرد. تیم‌های آنگولا با ۱۴، کیپ ورد با ۱۳ و نیجریه با ۱۲ امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند. تیم‌های گینه و اوگاندا با ۹ امتیاز در رده‌های پنجم و ششم جای گرفتند و عملا حذف شدند.
گروه دو:
نتایج پنجشنبه ۴ اسفند:
کامرون ۸۵ - ۵۶ دموکراتیک کنگو
سودان جنوبی ۸۳ - ۷۵ سنگال
تونس ۶۷ - ۷۱ مصر
برنامه - شنبه ۶ اسفند:
کنگوی دموکراتیک - سودان جنوبی
سنگال - تونس
مصر - کامرون
تیم‌های سودان جنوبی با ۱۹ و مصر با ۱۸ امتیاز اول و دوم شدند و به جام جهانی راه یافتند. تیم‌های سنگال با ۱۶ و تونس با ۱۵ امتیاز سوم و چهارم هستند و تیم‌های کنگوی دموکراتیک با ۱۴ و کامرون با ۱۳ امتیاز پنجم و ششم هستند و عملا حذف شدند.

قاره آمریکا - دور دوم: (نتایج دور اول در دوم دوم مقدماتی برای تیم‌های هم گروه محاسبه می‌شد. از هر گروه سه تیم به طور مستقیم صعود می‌کنند و بهترین تیم چهارم گروه‌ها نیز صعود می‌کند. آمریکا ۷ سهمیه در جام جهانی دارد.)
گروه یک:
نتایج بامداد جمعه ۵ اسفند:
ونزوئلا ۱۱۵ - ۷۰ باهاما
پاناما ۶۷ - ۹۳ دومینیکن
آرژانتین ۸۳ - ۷۲ کانادا
برنامه - بامداد دوشنبه ۸ اسفند:
ونزوئلا - کانادا
آرژانتین - دومینیکن
پاناما - باهاما
تیم کانادا با ۲۱ امتیاز در صدر تثبیت شد و به جام جهانی راه یافت. تیم‌های ونزوئلا، دومینیکن و آرژانتین با ۱۹ امتیاز دوم تا چهارم هستند و تیم‌های باهاما ۱۴ و پاناما با ۱۳ امتیاز پنجم و ششم هستند و عملا حذف شدند.
گروه دو:
نتایج بامداد جمعه ۵ اسفند:
کلمبیا ۵۴ - ۱۱۳ مکزیک
برزیل ۹۰ - ۹۲ پورتوریکو
اروگوئه ۷۷ - ۸۸ آمریکا (تصویر دارد.)
برنامه - بامداد دوشنبه ۸ اسفند:
کلمبیا - پورتوریکو
برزیل - آمریکا
اروگوئه - مکزیک
تیم آمریکا با ۲۰ امتیاز در صدر تثبیت شد و صعود کرد. تیم‌های پورتوریکو، مکزیک و برزیل با ۱۸ امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم جای گرفتند. تیم‌های اروگوئه با ۱۶ و کلمبیا با ۱۴ امتیاز پنجم و ششم هستند و عملا حذف شدند.

قاره اروپا - دور دوم: (نتایج تیم‌های هم گروه در دور اول مجدد محاسبه می‌شود.)
گروه یک:
نتایج جمعه ۵ اسفند:
یونان ۹۷ - ۹۲ صربستان (وقت اضافه)
انگلیس ۵۹ - ۸۸ بلژیک
ترکیه ۷۴ - ۸۳ لتونی
برنامه - دوشنبه ۸ اسفند:
لتونی - یونان
صربستان - انگلیس
بلژیک - ترکیه
تیم‌های لتونی با ۱۷ و یونان با ۱۵ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و صعود کردند. تیم‌های صربستان با ۱۴ و بلژیک با ۱۳ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند و تیم‌های ترکیه با ۱۲ و انگلیس با ۱۰ امتیاز پنجم و ششم هستند و عملا حذف شدند.
گروه دو:
نتایج جمعه ۵ اسفند:
استونی ۷۹ - ۷۸ اسلوونی
آلمان ۷۳ - ۶۶ سوئد
فلسطین اشغالی ۹۵ - ۹۷ فنلاند (وقت اضافه)
برنامه - دوشنبه ۸ اسفند:
فنلاند - آلمان
اسلوونی - فلسطین اشغالی
سوئد - استونی
تیم‌های آلمان و فنلاند با ۲۰ امتیاز اول و دوم هستند و تیم اسلوونی با ۱۸ امتیاز در رده سوم قرار گرفت و هر سه تیم صعود کردند. تیم‌های سوئد با ۱۶، فلسطین اشغالی و استونی با ۱۴ امتیاز در رده‌های چهارم تا ششم جای گرفتند و هر سه تیم حذف شدند.
گروه سه:
نتایج پنجشنبه ۴ اسفند:
چک ۵۹ - ۷۲ فرانسه
لیتوانی ۸۹ - ۶۴ مجارستان
بوسنی و هرزگوین ۷۴ - ۶۶ مونته نگرو
برنامه - یکشنبه ۷ اسفند:
فرانسه - لیتوانی
مونته نگرو - چک
مجارستان - بوسنی و هرزگوین
تیم‌های فرانسه و لیتوانی با ۲۰ امتیاز اول و دوم هستند و صعود کردند. تیم‌های مونته نگرو و بوسنی و هرزگوین با ۱۷ و مجارستان با ۱۶ امتیاز در رده‌های سوم تا پنجم جای گرفتند. تیم چک با ۱۴ امتیاز در رده ششم جای گرفت و بدین ترتیب عملا حذف شد.
گروه چهار:
نتایج پنجشنبه ۴ اسفند:
هلند ۸۰ - ۸۸ گرجستان
ایسلند ۶۱ - ۸۰ اسپانیا
ایتالیا ۸۵ - ۷۵ اوکراین
برنامه - یکشنبه ۷ اسفند:
اسپانیا - ایتالیا
اوکراین - هلند
گرجستان - ایسلند
تیم‌های اسپانیا با ۱۷ و ایتالیا با ۱۶ امتیاز اول و دوم هستند و صعود کردند. تیم‌های گرجستان با ۱۴ و ایسلند با ۱۳ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند و تیم‌های اوکراین ۱۲ و هلند با ۹ امتیاز پنجم و ششم شدند و عملا از بختی برای صعود ندارند.
از هر گروه ۳ تیم به دور نهایی صعود می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار