رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کارشناسان دادگستری باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به واقعیت به کار گیرند.

 حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان با موضوع اتیان سوگند کارشناسان جدیدالورود، اعیاد شعبانیه را تبریک گفت وگفت: کارشناسان رسمی دادگستری در مسیر عدالت گستری گام بر می‌دارند.

او افزود: مسئولیتی که امروز یک کارشناس در یک پرونده قضایی دارد، کمتر از قاضی نیست.

او تصریح  کرد: نظر کارشناس به قاضی ارائه طریق می‌کند تا نسبت به صدور حکم عادلانه اقدام کند و در صورتی که رای صحیح صادر شود، قاضی و کارشناس ماجور خواهند بود و اگر خدای نکرده نظر کارشناس و قاضی عادلانه نباشد، مسئولیت آن متوجه قاضی و کارشناس خواهد بود.

رئیس شورای قضایی استان بر دقت کار در حوزه کارشناسی تاکید کرد.

او ادامه داد: کارشناسان باید به ابعاد مسئولیت خود به درستی آشنا باشند و بدانند که مسئولیت بزرگی را بر عهده دارند، زیرا اگر حقی ضایع شود و عدالت محقق نشود، در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با تاکید بر این مطلب که قاضی و کارشناس باید با بی طرفی کامل نسبت به ارائه نظرات خود اقدام کنند، تصریح کرد: کارشناس باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به واقعیت به کار گیرد و در این راه نباید مسئولیت خود را به دیگران واگذار کند وباید با بررسی‌های دقیق و با شناخت مسئولیت سنگین خود نسبت به صدور نظر کارشناسی اقدام کند.

او با تاکید بر این مطلب که کارشناسی شغل نیست و منصب و مسئولیت است، بیان کرد: تحلیف نیز امری تشریفاتی نیست و عهد و تعهدی است که در محضر پروردگار ادا می‌شود و این سوگند همیشه باید نصب العین باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان، خطاب به کارشناسان جدیدالورود تاکید کرد: همواره باید خدا را ناظر خود بدانید، با توجه به سوگندی که خورده اید، همواره مراقب خود باشید که در مسیر عدالت گام بردارید و به خدا اتکا و به ائمه توسل داشته باشید و با دور کردن همه وسوسه‌ها از خود؛ وظیفه خود به انجام برسانید.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان نیز در سخنانی گفت: در حال حاضر ۹۴۰ کارشناس در ۴۶ رشته کارشناسی در استان کرمان فعالیت دارند.

غلامعباس پورسیدی افزود: در روز جاری نیز پس از برگزاری آیین تحلیف، ۲۷ کارشناس جدید به عرصه کارشناسی استان کرمان ورود کرده و به فعالیت خواهند پرداخت.

برچسب ها: دادگستری ، تحلیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار