با حمایت معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری طرح ملی رادار مراقبت ثانویه فرودگاهی در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال نهایی شدن است.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در بازدید از طرح ملی رادار مراقبت ثانویه فرودگاهی در پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی اصفهان از جزییات اجرا و پیشرفت طرح آگاه شد.

پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان نخستین بار در کشور طرح ملی رادار مراقبت ثانویه فرودگاهی را به سفارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان کارفرما و بهره بردار و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در دست اجرا دارند.

وحید غفاری نیا رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه این رادار‌ها اکنون در کشور‌های معدودی تولید می‌شود، گفت: تهیه و تامین این سامانه از خارج از کشور حدود ۲ میلیون دلار ارز بری داشت، اما اکنون ما موفق به طراحی و ساخت آن شده ایم.

او با بیان اینکه اجرای طرح ملی رادار مراقبت ثانویه به طور رسمی از زمستان سال ۹۸ آغاز شده افزود: مطالعات مربوط به رادار فرودگاهی از اوائل دهه ۸۰ در پژوهشکده فاوای دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز و در دهه ۹۰ طرح‌هایی برای داخلی سازی آن متناسب با نیاز فرودگاهی و توسعه و ارتقای تجهیزات فرودگاهی تعریف شد.
رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار امیدواری کرد: این سامانه سال آینده در فرودگاه‌های کشور به بهره برداری برسد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در سفر به اصفهان، در همایش و نمایشگاه مسیر زآینده به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و در قرارگاه استانداری نیز شرکت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.