مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۰۲ هزار و ۷۱۳ هکتار کشت قراردادی محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی برای سال زراعی جاری در استان محقق شد.

حسن جلیلوند مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه ۱۰۲ هزار و ۷۱۳ هکتار کشت قراردادی محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی برای سال زراعی جاری در استان محقق شده است ، گفت : بیشترین میزان کشت قراردادی محقق شده مربوط به محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی در استان قزوین به گندم (آبی و دیم) اختصاص داشته است.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری برای کشتگندم آبی در سطح ۳۱ هزار هکتار و همچنین گندم دیم در ۶۰ هزار هکتار با کشاورزان قزوینی قرارداد منعقد شده است.

این مسوول توضیح داد: قرارداد‌های منعقد شده در زمینه کشت و تولید گندم دیم به طرح جهش تولید در دیم زار‌ها اختصاص دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: در سال زراعی جاری همچنین برای کشت چغندر قند در سطح ۲ هزار هکتار و کلزا در سطح ۲ هزار و ۸۲۰ هکتار با کشاورزان استان قزوین قرارداد منعقد شده است.

جلیلوند اضافه کرد: برای کشت ذرت دانه‌ای نیز در سطح ۳۰۰ هکتار، گلرنگ ۱۵۰ هکتار، کاملینا ۱۳۰ هکتار با کشاورزان استان قرارداد بسته شده است.

وی یادآور شد: برای تولید گندم بذری در سطح پنج هزار و ۷۰۰ هکتار نیز با پنج شرکت کشاورزی و جو بذری در سطح ۶۱۳ هکتار نیز با ۲ شرکت در استان قرارداد منعقد شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: کشت قراردادی و توسعه آن از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است چرا که به کشت محصولات استراتژیک سامان می‌بخشد و امکان برنامه ریزی بهتر را در حوزه تامین امنیت غذایی جامعه فراهم می‌کند.

این مسوول گفت: کشت قردادی از الزامات کشاورزی مدرن به شمار می‌رود و موجب می‌شود تا امنیت شغلی و اقتصادی کشاورزانی که نسبت به تولید محصولات اساسی اقدام می‌کنند، حفظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.