رئیس گروه میانسالان و سالمندان معاونت بهداشت اصفهان سهم مردان در ناباروری زوجین را ۳۰ درصد اعلام کرد.

ناهید مرادی رئیس گروه میانسالان و سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هفته اول اسفند به نام هفته ملی سلامت مردان نامگذاری شده گفت: امسال، محور برنامه‌های این هفته، بر مبنای ناباروری مردان تعریف شده است.


او توجه به نقش سلامت مردان در جوانی جمعیت را با توجه به وضع جمعیتی کشور را ضروری اعلام و اضافه کرد: نقش مردان در باروری و پیشگیری از سقط جنین عمدی بسیار مهم است، بنابراین سبک زندگی سالم و نقش آن در پیشگیری و درمان ناباروری مردان و نقش مردان در پیشگیری از سقط جنین، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


رئیس گروه میانسالان و سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بر اساس میانگین کشوری ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین نابارور هستند و مردان در این میان سهم ۳۰ درصدی دارند گفت: موارد متعددی از جمله تولید نشدن اسپرم و مطلوب نبودن کیفیت، تعداد یا حرکت اسپرم، ۳۰ درصد از علل ناباروری زوجین را شامل می‌شود.


مرادی با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۲۰ درصد از ناباروری‌ها به علت وجود مشکل هم‌زمان در زوجین است، توضیح داد: هنگامی برای زوجین عنوان ناباروری تعریف می‌شود که پس از یک سال تلاش برای فرزندآوری، بارداری حاصل نشود؛ البته این میزان برای بانوان در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، شش ماه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.