در مراسمی از قضات منتخب جشنواره آراء برتر حقوقی و کیفری استان قزوین تقدیر شد.

 رضا فیض الهی، دبیر جشنواره آراء برتر حقوقی و کیفری دادگستری استان قزوین گفت: فراخوان این جشنواره در ماه جاری به همکاران قضایی استان اعلام گردید و هر یک از قضات آراء صادره را از طریق سامانه تناد به دبیرخانه جشنواره ارسال و در دو گروه داوری تخصصی حقوقی و کیفری مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: آراء ارسالی در راستای دستورالعمل ارزیابی اتقان آراء قضایی و در ۱۴ محور از جمله رعایت ساختار (مقدمه، بدنه اصلی رای، قسمت پایانی)، آیین نگارش، استناد به مواد قانونی، استدلال قضایی، موجه بودن، جامعیت، صراحت و شفافیت، عدم تناقض و تضاد در مفاد رای، انسجام در صدور آراء، عدم ابهام، مقررات شکلی و... در دو حوزه کیفری و حقوقی مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

فیض الهی در ادامه بیان داشت: بر اساس نتایج داوری آراء دریافت شده در بخش حقوقی قاضی محمد قدیمی و در بخش کیفری نیز قاضی سعید محمدوردی به عنوان قضات صادر کننده آراء برتر معرفی و از آن‌ها تقدیر شد.

دبیر جشنواره آراء برتر حقوقی و کیفری استان خاطرنشان کرد: این جشنواره در راستای تاکیدات سند تحول قضایی و با هدف ارتقاء کیفیت دادرسی، تقویت کیفیت آراء قضایی، افزایش صدور آراء متقن و مستحکم و در راستای تحقق عدالت و همچنین ایجاد انگیزه بین همکاران قضایی برگزار گردید و بر اساس برنامه ریزی‌ها این جشنواره به صورت فصلی اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار