حجت‌الاسلام فاطمی گفت: اگر کسی توفیق پیدا می‌کند و به مقام و مسئولیتی می‌رسد یک فرصت طلایی پیدا کرده است که در راستای این خدمتگزاری باید از جان خود نیز مایه بگذارد.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان تا جایی که توان داشتند تلاش کردند تا مشکلات مردم در برف و کولاک اخیر چهارمحال و بختیاری به حداقل برسد و تلاش‌های دولت به اندازه ای بود که وزیر کشور در میدان حاضر و مشکلات مردم از لحاظ بهداشتی، امنیت، موادغذایی، امدادرسانی و... رفع شد.

وی افزود: اگر کسی توفیق پیدا می‌کند و به مقام و مسئولیتی می‌رسد یک فرصت طلایی پیدا کرده است که در راستای این خدمتگزاری باید از جان خود نیز مایه بگذارد، البته در نظام جمهوری اسلامی مسئولان این گونه، بسیار داشتیم و داریم که دعای ملت پشت سرشان است.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه، گاهی نیز مسئولینی ممکن است از مسئولیت خود فرصت طلبی کنند که باید به این افراد تذکر داد، اضافه کرد: امروز از نفر اول ممکلت تا مسئولین رده پایین همه در حال تلاش برای حل مشکلات مردم هستند و کار‌هایی انجام می‌دهند که ناپیدا است که البته امیدواریم آثار این اقدامات به زودی برای مردم ملموس شود.

وی گفت: رئیس جمهور، اندیشه‌ها و ابتکارات مطلوبی برای ادامه مسیر دارد و ما امیدواریم که همه تلاش‌ها تیم دولت محترم به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام فاطمی تصریح کرد: مومنان توجه داشته باشند، قرار است از چه شخصی خط فکری خود را دریافت کنند، موضع‌گیری در مسائل سیاسی و اعتقادات دو امری است که باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: خط فکری و رهبر بسیار حائز اهمیت است، به فرموده امام حسین (ع) در قیامت عده‌ای که از خط فکری صحیح پیروی کردند، عاقبت بخیر می‌شوند و به بهشت می‌روند، اما کسانی که شالوده زندگی خود را بر اساس افکار پوچ بنیان نهادند وارد جهنم خواهند شد.

حجت الاسلام فاطمی اضافه کرد: رهبران خوب و بد انسان‌ها را راهنمایی می‌کنند، شیطان وسوسه می‌کند، اما نمی‌تواند در عوامل موجود دنیا دخالت کند و تغییر دهد، در روز قیامت افرادی که به‌علت وسوسه شیطان مسیر غلط را انتخاب کردند، شیطان به آن‌ها می‌گوید که من فقط وسوسه کردم و شما خود عامل به انجام کار بودید.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با همه موفقیت‌ها، عظمت و افتخار مایه امتحان جامعه بشری به‌ویژه مسلمانان است، امکان دارد در این نظام بالاترین افتخارات را داشته باشیم، اما ممکن است فردی نیز دچار خطایی شود، بنابراین این مسئله نباید خدشه‌ای به دین و اعتقادات افراد وارد کند، باید در جهان بعدی پاسخگوی اعتقادات خود باشیم.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به ویژگی‌های امام سجاد (ع)، تصریح کرد: صلابت و معنویت بالای این امام همام موجب می‌شد تا افراد نتوانند به ایشان مستقیم نگاه کنند، امام سجاد بسیار کریم و مهربان بودند، نیازمندان و فقرا به ایشان مراجعه می‌کردند و هیچ فردی را دست خالی رد نمی‌کردند و حاجت همه مستمندان را اجابت می‌کردند.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) در نامه‌های متعدد خطاب به امام جواد (ع) پسرش نوشتند که نباید خدمتگزاران شرایطی را فراهم کنند که با فقرا و نیازمندان مواجه نشوی، باید مراقب باشی و از جایی تردد کنی که مردم به شما دسترسی داشته باشند و نیازهایشان را برطرف کنی، مسئولان نیز باید به این مسائل توجه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار