مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات گفت: مهلت نام نویسی ناشران داخلی برای حضور در نمایشگاه کتاب از ششم اسفند به مدت پنج روز است.

علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات در اخبار فرهنگی شبکه چهار درباره نوسانات قیمت ارز و نگرانی ناشران کتاب‌های خارجی گفت: عرضه کنندگان آثار خارجی مثل ناشران کتاب‌های داخلی، به دو موضوع رساندن آثار جدید خود به دست مردم و تمهید شرایطی برای اقبال مردم فکر می‌کنند و به طور طبیعی موضوع نرخ ارز برای ناشران خارجی به دغدغه تبدیل شده است.
وی افزود: شورای سیاست گذاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حال بررسی موضوع نوسانات ارز است که چگونه می‌تواند، این دو دغدغه ناشران را برطرف کند و چطور کمک کند با ثابت ماندن قیمت‌ها خرید هم بیشتر شود.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات در مورد زمان برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: این نمایشگاه مانند هر سال در اردیبهشت برگزار می‌شود، چون بهار کتاب هر سال در این ماه قرار دارد، اما زمان بندی دقیق برای ناشران داخلی، خارجی و بین الملل به تدریج و در زمان مناسب اعلام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران در دو بخش فیزیکی و مجازی افزود: در مورد محل برگزاری نمایشگاه هنوز جمع بندی نهایی نشده است، اما نمایشگاه بین المللی کتاب هم فیزیکی با حضور مردم، علاقه مندان، نویسندگان و ناشران و هم با توجه به تجربه قبلی مجازی برگزار می‌شود تا امکان خرید مردم از سراسر کشور فراهم شود و همه مردم می‌توانند از یارانه‌ای که دولت مقرر کرده است، استفاده کنند.رمضانی در خصوص آثار ناشران داخلی و خارجی گفت: ناشرانی که در فضای مجزای حضور دارند، آثار ۱۰ ساله گذشته خود را عرضه می‌کنند و ناشرانی که در بخش فیزیکی شرکت دارند هم آثار چهار سال گذشته خود را ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به مهلت نام نویسی ناشران داخلی و خارجی برای حضور در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: از ششم اسفند به مدت پنج روز نام نویسی ناشران داخلی انجام می‌شود و پیش از این هم نام نویسی ناشران خارجی و بخش بین المللی نمایشگاه انجام شد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات گفت: از پایان نمایشگاه قبلی با تشکیل دبیرخانه دائمی نماشگاه تهران، موضوعات مختلفی مثل آسیب شناسی نمایشگاه گذشته، تشکیل کمیته‌ها و شورای سیاست گذاری با حکم وزیر ارشاد را پیگیری می‌کنیم و به طور کلی برآورد‌ها و ارزیابی‌هایی که بتواند نمایشگاه بهتری نسبت به دوره گذشته برای مردم برگزار شود در دستور کار مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های همکار قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۰۵:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
زمان برگزاری کی هست؟
آخرین اخبار