شهرک دارخوین میزبان نخستین یادواره شهید سردار حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) است.

سرهنگ امینی معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در این مراسم گفت: در آستانه سالگرد شهادت حاج حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) محفل بزرگداشت این سردار شهید همراه با رونمایی از مستند شهید خرازی کاری از حوزه هنری استان اصفهان در شهرک دارخوین برگزار شد.


او یادآور شد: همه رزمندگانی که از اصفهان اعزام می‌شدند و در لشکر ۱۴ امام حسین (ع) حضور داشتند در شهرک دارخوین قدم گذاشته‌اند و گوشه گوشه این شهرک تداعی کننده خاطرات زیادی از رزمندگان و شهدای اصفهانی است.


معاون هماهنگ‌کننده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) گفت: رزمندگان غیور و دلاور لشکر ۱۴ امام حسین (ع) با حضور در دارخوین و بیان خاطرات خود یاد شهدا و هم زمانشان در دوران دفاع مقدس را گرامی می‌دارند.


به گفته امینی فردا هم محفل خاطره‌گویی عملیات کربلای ۳ هم در منطقه عملیاتی اروند برگزار می‌شود.
عملیات کربلای ۳ از عملیات موفق ایران در جنگ ایران و عراق بود که ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ آغاز شد و دو روز طول کشید.

شهید حسین خرازی سال ۱۳۳۶ در اصفهان به دنیا آمد. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با عضویت در کمیته دفاع شهری اصفهان به حراست از جاده ‏های حساس شهر مشغول شد. سپس به کردستان رفت و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی و سقوط خرمشهر، به خوزستان اعزام شد و در منطقه خط شیر، فرماندهی نیرو‌های بسیج در مقابله با قوای متجاوز بعثی را بر عهده گرفت.

عملیات‏‌های فرمانده کل قوا، ثامن الائمه، فتح المبین، بیت المقدس، خیبر، بدر، والفجر ۸ و کربلای ۴ و ۵، با صحنه‏‌های فراوانی از رشادت‏ ها، ابتکار و خلاقیتِ این سردار اصفهانی همراه بود.
سردار شهید خرازی ۳۰ بار بر اثر اصابت ترکش زخمی و در عملیات خیبر دست راستش قطع شد. فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) هشتم اسفند سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵، به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.