رئیس جمهور گفت: طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه متعلق به تمام کشور و منطقه است.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه که در محل خروجی آب سد کانی سیب به رودخانه گدار در شهرستان نقده برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: ماه شعبان فرصت مناسبی برای آماده‌سازی روح برای درک فیوضات حق تعالی است.

رئیس جمهور ابراز داشت: طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه  در نقطه‌ای از کشور واقع شده، این طرح متعلق به تمام کشور و منطقه است و نشان دهنده اهمیت ویژه دریاچه ارومیه برای نظام جمهوری اسلامی ایران است. تمام مسئولان همت دارند که این دریاچه به عنوان یک طرح زیست محیطی برای تمام ساکنان و منطقه موثر باشد.

وی با بیان اینکه این کار جلوه انسجام و وحدت ملی است که تمامی مسئولان در بخش‌های مختلف برای آن همت کردند، ادامه داد: باید قدر این همت را بدانیم که با کار‌های بزرگی را با همین پیگیری‌ها انجام می‌شود. کشور‌های ما دارای استعداد و ظرفیت‌های بزرگی است که کار‌های بزرگی را انجام می‌دهند.

حفاظت از محیط زیست کشور مساله دولت و نظام است

رئیس جمهور حفظ محیط زیست سراسر کشور را مساله دولت و نظام عنوان کرد و گفت: افتتاح طرح که به ظاهر تنها مربوط به آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است، در واقع یک طرح ملی است و احیای دریاچه ارومیه بر محیط زیست کشور اثرگذار است و همین مساله نشانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران نه تنها به دریاچه ارومیه بعنوان مهمترین مطالبه مردم این منطقه اهمیت داده و می‌دهد بلکه بیانگر این است که با وحدت، اتحاد، انسجام، همت و پیگیری کار‌ها می‌توانیم ضمن تاثیرگذاری مثبت بر محیط زیست در ابعاد منطقه‌ای و ملی جلوه‌هایی زیبا از انسجام و وحدت ملی را نیز به نمایش بگذاریم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.