رئیس جبهه نجات ملی تونس، هشدار داد قیس سعید رئیس جمهور این کشور، تونس را در آستانه سقوط و ورشکستگی قرار داده است.

احمد نجیب الشابی هشدار داد قیس سعید رئیس جمهور این کشور، تونس را در آستانه سقوط و ورشکستگی قرار داده است.

رئیس جبهه نجات ملی تونس در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: عصام الشابی رئیس حزب جمهوری که نیرو‌های امنیتی تونس او را بازداشت کردند، علیه کشور دسیسه چینی نکرده است و مقامات مدرکی برای متهم کردن او پیدا نخواهند کرد.

الشابی افزود: موج بازداشت‌ها در حال گسترش است و همه محافل را شامل می‌شود و محدود به شخصیت‌های سیاسی نیست و شاهد دستپاچگی هستیم که علت آن، سرخوردگی قیس سعید در هر دو دور انتخابات پارلمانی است. در این انتخابات، شهروندان بی اعتمادی کامل خودشان را به روند سیاسی که قیس سعید اعلام کرده است، نشان دادند. دومین شکست او در مدیریت اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور بود. تونس در آستانه سقوط و ورشکستگی قرار دارد. قیس سعید همچنین ناتوانی کامل خودش را در مدیریت کردن روابط خارجی تونس ثابت کرد. همه این نتایج باعث فرار به جلوی او می‌شود و تلاش می‌کند صدا‌های آزاد را خاموش کند.

جنبش النهضه با صدور بیانیه‌ای، خواستار توقف پیگرد قضایی مخالفان در تونس و در صدر آن‌ها راشد الغنوشی دبیرکل این جنبش که با پوشش اتهامات واهی و ساختگی صورت می‌گیرد، شد.

النهضه از قضات تونسی خواست تحت تاثیر فشار‌های حکومت قرار نگیرند و از تبلیغات آن علیه قضات هراسی نداشته باشند.این جنبش، خواستار آزادی همه سیاستمداران، بازرگانان، روزنامه‌نگاران و مسئولان اتحادیه‌های صنفی شد که ظالمانه بازداشت شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار