سرپرست معاونت امور هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: اثر دانش آموز بجنوردی با عنوان"خانه گرم یخ زده "به مرحله داوری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ راه یافت.

مسعود مرواری گفت : در مجموع ۱۱ اثر از هشت هنرمند نوجوان استان برای حضور در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ ارسال شد که در نهایت "اسما صدیقی" دانش آموز پایه یازدهم رشته سینما از هنرستان هنر‌های زیبای بجنورد به مرحله داوری راه یافت.

او گفت : سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ به همت سازمان سینمایی سوره اوایل اسفندماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت : فراخوان و مهلت آثار هنرمندان استان به این جشنواره از ابتدای آبان تا ۱۰ بهمن امسال با رویکرد «ایران عزیز» شامل شاخصه‌های پیشرفت، اخلاق، امید، خانواده، میهن دوستی و عدالت و آزادی بود.

مرواری گفت : فیلم‌های «کاموا مشکی» به کارگردانی مهتاب سازدار، «عکس یادگاری» و «انبر» به کارگردانی اسما صدیقی، «ذات حیوانی» و «گنج» به کارگردانی آرزو خجسته از جمله فیلم‌های اراسالی به این فراخوان بود.

او فیلم‌های کوتاه «وُیس» به کارگردانی محمد عباسپور، «طناب» و «اسید» به کارگردانی مائده اصغری، «هندزفری» به کارگردانی نرگس علی نیا، «دست‌های نامرئی» به کارگردانی ملیکا جمشیدی و «H ۲ O» به کارگردانی حنانه فیروزه از دیگر فیلم‌های ارسالی به این جشنواره عنوان کرد.

مرواری به برگزاری کارگاه آموزشی فیلم‌سازی با تدریس استاد کشوری اشاره و گفت : علاقمندان به حوزه فیلم سازی با حضور در این کارگاه آموزشی توانستند فیلم‌های کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای را برای شرکت در جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ تولید کنند.

او با بیان اینکه کارگاه آموزشی فیلم سازی و تولید فیلم توسط نوجوانان علاقمند به این حوزه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی شده است گفت : یکی از رویکرد‌های اصلی ما حمایت از هنرمندان در همه رشته‌های هنری به ویژه حوزه فیلم سازی است.

منبع:ایرنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.