محرابیان گفت: از مهمترین نکات اجلاس حکام ضرورت همکاری کشور‌های عضو برای مدیریت تبعات تغییرات اقلیمی در منطقه است.

وزیر نیرو در حاشیه نشست شورای حکام آب در جمع خبرنگاران گفت: در راستای توسعه دیپلماسی دولت به ویژه در حوزه آب شاهد برگزاری سیزدهمین دوره حکام آب بود که اغلب به صورت فعال حضور داشتند. باعث تأسف شد که دو عضو اصلی به خاطر زلزله سهمگین نتوانستند به صورت مستقیم در تهران حضور پیدا کنند و به صورت برخط مشارکت داشتند.

وزیر نیرو ادامه داد: این شورا بالاترین رکن توسعه همکاری بین المللی و منطقه‌ای در زمینه آب است که عمدتا حوزه‌های غرب، آسیای میانه و شمال آفریقا فعالیت میکند. در اجلاس مذاکرات مفصلی شد اعضاء به صورت فعال مشارکت داشتند و ۸ پروپوزال توسط دبیرخانه اجلاس ارائه شد و نقطه نظرات مورد برسی قرار گرفت.

او در ادامه افزود: از مهمترین نکات این اجلاس ضرورت همکاری کشور‌های عضو برای مدیریت تبعات تغییرات اقلیم در منطقه و توجه به آب به عنوان محور وحدت بخش کشور‌های منطقه برای توسعه اقتصادی و اجتماعی و همینطور تعامل و تبادل تجربیات برای افزایش کیفیت آب شرب شهری و روستایی در برابر آلاینده‌های شیمیایی مورد نظر اعضا بود.

او افزود: تعامل و هم اندیشی برای استفاده از آب‌های زیر زمینی و ارتقای راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی مورد تاکید اغلب شرکت کنندگان بود. تبادل نظر به منظور بهره گیری از فناوری‌های روز در جهت جلوگیری از هدررفت و مدیریت منابع آب صورت گرفت.

محرابیان در پایان گفت: اعضاء بر فعال کردن این مرکز به عنوان مرکز تبادل آرا و همکاری‌های بین المللی نقطه نظر داشتند و قرار شد این شورا فعالیت‌های خودش را به صورت مستمر و فعال پیش ببرد. قرار شد اعضاء نمایندگان فعالی را برای استمرار ارتباطات معرفی کنند تا به این ترتیب گامی در زمینه حکمرانی آب داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار