سرهنگ اکبری در سفر به اراک گفت: هوشمندسازی حفاظت از عرصه‌های طبیعی از راهبرد‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است.

سرهنگ اکبری، فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر به اراک گفت: ۶ استان کشور به سامانه پایش تصویری عرصه‌های منابع طبیعی مجهز شدند که ۷۰ دوربین مجهز و به روز در راستای حفاظت و پایش عرصه‌های طبیعی در این استان‌ها نصب شده و توسعه این سامانه در سایر استان‌ها در دستور کار است.

اکبری افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ۵ راهبرد اساسی را در راستای تقویت حفاظت بگان حفاظت کشور دنبال می‌کند که هوشمندسازی حفاظت از عرصه‌های طبیعی از راهبرد‌های یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی است.

او اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۹ استان کشور به سامانه بیسیم دیجیتال مجهز است که امنیت بالا برای ارسال پیام، از جمله مزایای این سامانه است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مردمی سازی را هم از راهبرد‌ها اعلام کرد و گفت: هوشمندسازی و سامانه مدیریت پنجره زمین در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی از دیگر راهبرد‌ها است.

او ادامه داد: ۲۵۰ هزار همیار طبیعت در راستای مردمی‌سازی حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور در قالب همیار طبیعت دانش‌آموزی، همیار طبیعت محافظ و همیار طبیعت مروج در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور آموزش و ساماندهی شده است.

اکبری بیان کرد: ساماندهی همیار طبیعت ظرفیت مناسبی در زمینه حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی کشور و فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ حراست از منابع طبیعی برای این سازمان ایجاد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.