مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: فعالیت خارج از ضابطه برخی معادن به راه‌های روستایی قزوین آسیب زده و موجب ایجاد مشکل برای روستاییان شده است.

لیلا غریب مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: دستگاه‌های نظارتی و ذیربط از جمله راه و شهرسازی و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به این مساله ورود پیدا کنند و از آسیب به راه‌های روستایی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه راه‌ها نقش مهمی در توسعه مناطق دارند و به عنوان یک زیرساخت اساسی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: آسیب به راه‌های روستایی خدمات دهی مطلوب به این مناطق را با مانع روبرو می‌کند و موجب نارضایتی روستاییان می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین اظهار کرد: اضافه بار معادن فعال در روستا‌ها عامل اصلی در ایجاد آسیب به راه‌های روستایی است و باید با نظارت‌های لازم و در صورت نیاز ورود دستگاه قضا شاهد رفع این مشکل باشیم.

این مسوول با بیان اینکه مسوولان ارشد اجرایی و قضایی استان قزوین توجه خوبی به حل مشکلات روستا‌ها دارند، اظهار کرد: در جریان سفر هفته جاری رئیس کل دادگستری قزوین به طارم سفلی دستورات لازم برای پیشگیری از اضافه برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه صادر شد.

وی اظهار کرد: در این سفر همچنین از کانون و منشاء تولید ریزگرد‌ها در طارم سفلی که برای روستاییان منطقه مشکل ساز شده بازدید و پیشنهاد‌هایی برای حل این مشکل با همکاری جوانع محلی و روستاییان و دستگاه‌های ذیربط ارایه شد که امیدواریم عملیاتی شود.

استان قزوین براساس سرشماری سال ۹۵ دارای ۸۲۷ روستا و آبادی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار