استاندار اصفهان گفت: به صراحت اعلام می کنیم با ارائه طرح های بازآفرینی شهری به دنبال افزایش و تقویت جمعیت بیشتر از ظرفیت موجود نیستیم.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در یازدهمین ستاد بازآفرینی شهری استان، با بیان اینکه هدف و راهبردهای اساسی در بازآفرینی شهری باید ارتقای کیفیت زندگی ساکنان محل باشد تأکید کرد: تعدادی از واحد‌های موجود در بافت فرسوده خالی از جمعیت است که با نوسازی امکان حضور افراد در آنها فراهم می شود اما صراحتا اعلام می کنیم به دنبال پذیرش جمعیت بیشتر از ظرفیت موجود نیستیم.

او تصریح کرد: بایستی در بازآفرینی شهری با ملاحظاتی پیش رویم تا دچار حواشی آینده نشویم؛ در خصوص اقتصادی شدن طرح بازآفرینی نیز می توانیم با پیش بینی راهکارهای متفاوت، تا حدامکان طرح را اقتصادی کنیم.

استاندار اصفهان گفت: در استان اصفهان با توجه به شرایط خاص و تاکید نظام مهندسی، باید از ایجاد حداقل امکانات و زیرساخت ها فاصله بگیریم و به سمت استانداردهای مطمئن تری حرکت کنیم تا دچار مشکلات بعدی نشویم.

مرتضوی اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری نباید بن بستی برای سایر طرح های مسکن و شهرسازی باشد و این مهم در تمام طرح ها لحاظ شود.

او گفت: در جلسات گذشته ستاد بازآفرینی شهری مصوب شد تا راهبردهای اساسی را در حوزه بافت تدوین و ارائه کنیم، به این ترتیب علاوه بر مشخص شدن جزئیات، نقشه راه آینده معین خواهد شد.

در این جلسه مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان هم فعال شدن ستاد بازآفرینی شهری در همه شهرستان‌های استان را خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.