سرپرست دانشگاه سمنان از افتتاح خانه محیط زیست در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشجویان و اساتید این دانشگاه ظرفیت بالایی برای فعالیت‌های پژوهشی دارند.

سیف الله سعدالدین سرپرست دانشگاه سمنان بر لزوم عامل بین دانشگاه و اداره کل محیط زیست تاکید و تصریح کرد: دانشگاه سمنان هموار ارتباط بین دانشگاه، صنعت و جامعه را در صدر برنامه‌های توسعه‌ای خود داردو با داشتن دانشکده‌های متعدد می‌تواند به دستیابی به اهداف اداره کل محیط زیست استان به ویژه دو موضوع مهم حفاظت از یوزپلنگ‌ها و گورخرایرانی کمک کند.

وی افزود: افتتاح این خانه محیط زیست باعث ایجاد ارتباط تنگاتنگ با متخصصان محیط زیست و اساتید دانشگاه و دانشجویان این دانشگاه می‌شود تا ضمن معرفی پتانسیل‌های دانشگاه در این زمینه بتوانیم نیاز‌های جامعه در حوزه محیط زیست را به دانشگاه منتقل کنیم و با انجام طرح‌های پژوهشی، تعریف پایان نامه‌های کارشناسی ارشد، دکتری و طرح‌های پژوهشی پسادکتری و تعریف فرصت‌های مطالعاتی در حوزه محیط زیست در راستای ارتقای سطح علمی دانشجویان دانشگاه نیز استفاده کنیم.

بهرامعلی ظاهری مدیر کل محیط زیست استان سمنان هم در این مراسم با اشاره به ظرفیت بالای علمی اساتید دانشگاه سمنان گفت: با ایجاد خانه محیط زیست طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی دانشجویان و اساتید در این حوزه هدفمند و کاربردی می‌شود.

مدیر کل محیط زیست استان سمنان افزود: لازم است از علم اساتید خبره دانشگاهی استان برای تعالی و حفظ محیط زیست استان بهره برد.

وی با اشاره به دستاورد‌های محیط زیست استان با همراهی دانشگاه، خواستار کمک دانشگاه برای حفظ و تعالی محیط زیست استان به بهترین نحو ممکن شد.

دکتر محمد رحیمی رئیس دانشکده کویر شناسی دانشگاه سمنان هم گفت: دانشکده کویر شناسی آمادگی کامل برای همکاری مشترک در حوزه‌های علمی و آموزشی در حوزه محیط زیست را دارد.

خانه‌های محیط زیست با هدف آموزش نسل محیط زیستی و فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست در میان آحاد جامعه در سراسر کشور تشکیل می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.