رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی مشهد گفت: استفاده از لوازم استوک در جلوبندی خودرو خطرات جانی دارد.

علیرضا اردکانی فرد رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی مشهد  گفت: بیشترین نوع تخلف شکایاتی است که ازتعمیرگاه خدمات خودرویی انجام می‌شود که جنس‌های فاقد کیفیت و تاریخ مصرف گذشته در خودرو‌ها استفاده کردند و خودرو مجدد دچار مشکل شده است.

او افزود: مجموع لوازم یدکی که در سطح بازار عرضه می‌شود یا ساخت داخل که باید نشان استاندارد داشته باشد و یا ساخت چین است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی مشهد ادامه داد: کالا‌های ایرانی باید نشان استاندارد را داشته باشد. در مورد کالا‌های خارجی هم باید حتما از فروشگاه‌های معتبر که جنس ضمانت شده را عرضه می‌کند خریداری شود. متاسفانه مردم اشتباهی که درتهیه لوازم یدکی دارند اینکه لوازم خود را از تعمیرگاه‌های خودرو خریداری می‌کنند. اجناسی که در این تعمیرگاه وجود دارد و به عنوان کالای مصرفی تعمیر خودرو استفاده می‌شود اغلب استوک و تاریخ مصرف گذشته شده هستند که فاقد کیفیت است.

 اردکانی فرد بیان کرد: در حال حاضر بیشترین مشکلی که ما در بحث لوازم یدکی داریم و بیشترین شکایت را به خود اختصاص می‌دهد اینکه تعمیرکاران خودرو فروش اجناس بی کیفیت لوازم یدکی دارند که بدون هیچ مجوزی اجناس فاقد استاندارد، کیفیت و گارانتی را می‌خرند و به مردم با سود‌های آنچنانی می‌فروشند و هیچ گونه تعهدی در قبال آن ندارند.

او تصریح کرد: اگر مردم لوازم یدکی را از فروشگاه‌های مجاز بخرند در صورت وجود هرگونه مشکل امکان نظارت و رسیدگی به آن از سوی اتحادیه امکان پذیر است. فروشگاه موظف هستند لوازم با کیفیت همراه با ضمانت و گارانتی را به مردم به فروش برسانند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی مشهد تاکید کرد: ۲۳۰۰ واحد صنفی مجاز فروش لوازم یدکی داریم که در حوزه لوازم یدکی سنگین، سبک، کشاورزی راه سازی و تزئینات اتوموبیل فعالیت می‌کنند

اردکانی اظهار کرد: طی دو ماه گذشته به دلیل نوسانات ارزی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشتیم ان افزایش قیمت هم برای لوازم یدکی داخل که مواد اولیه آن وارداتی است و هم لوازم یدکی خارجی است.

او افزود:  شهروندان در صورت مشاهده هر گوه تخلف می‌توانند به اتحادیه مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.