رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بیش از ۱۰۰ دانشجوی خارجی برای تحصیل در رشته‌های مختلف در دانشگاه محقق اردبیلی ثبت نام کردند.

اسماعیل چمنی گفت: با تدوین آئین نامه جذب دانشجویان خارجی، تغییر و اصلاح برخی مقررات آموزشی و ارائه تسهیلات زمینه برای جذب این تعداد دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی فراهم شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی می گوید: این دانشجویان از طریق درخواست مستقیم به دانشگاه و یا کارگزاری‌های جذب دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی ثبت نام کرده‌اند.

چمنی توجه به مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی را یادآور شد و اضافه کرد: دانشجویان بین المللی دانشگاه نیز می‌توانند در دوره‌های آزاد و مهارتی دانشگاه شرکت کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی جذب حداکثری دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف را سیاست این دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشجویان خارجی با حضور و تحصیل در کشور و استان ما با توجه به شناختی که از جمهوری اسلامی ایران پیدا می‌کنند، می‌توانند بعد از دانش آموختگی و بازگشت به کشورشان به عنوان یک سفیر فرهنگی برای ما محسوب شوند.

او حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه را در جذب دانشجویان بیشتر مفید دانست و می گوید: این دانشجویان می توانند در تحقق دیپلماسی علمی و فرهنگی میان دو کشور مفید واقع شوند.

چمنی به جنبه‌های اقتصادی و گردشگری حضور دانشجویان بین المللی در استان اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم علاوه بر تحصیل این دانشجویان، استان اردبیل را از بعد گردشگری نیز به کشورهای هدف معرفی کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.