رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: به علت افزایش پنج تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا، احتمال ریزش بهمن در مناطق کوهستانی و برف‌گیر جنوب آذربایجان‌غربی وجود دارد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: روند افزایشی دمای هوا همراه با جوی آرام و پایدار از اوایل هفته جاری در جنوب آذربایجان‌غربی آغاز شده و به همین دلیل احتمال ریزش بهمن در گردنه‌ها و محور‌های کوهستانی وجود دارد.

وی اضافه کرد: افزایش دمای هوا در این منطقه که با وزش باد و گاهی تندباد نیز همراه است، می‌تواند زمینه را برای ریزش بهمن در مناطق کوهستانی با شیب تند که در آن لایه‌های برف انباشت شده است، بیشتر کند.

محمدپور ادامه داد: در شبانه روز گذشته تکاب با حداقل دمای ۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر آذربایجان غربی بود و ارومیه با حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شد.

وی افزود: در این مدت حداقل دمای هوا در شاهین دژ ۲ درجه زیر صفر، میاندوآب به یک درجه زیر صفر، اشنویه و بوکان به یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر، سردشت ۲ درجه بالای صفر، نقده سه درجه بالای صفر و مهاباد و پیرانشهر به چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.