رئیس کل دادگستری استان یزد از آزادی ۱۴۹ محکوم مالی جرائم غیر عمد از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۴۹ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

او افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۱۵۳ میلیارد و ۳۵۷ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومان، مبلغ ۱۳۴ میلیارد تومان و ۶۹۰ میلیون تومان تامین شدند.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه ادامه داد: مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۸ میلیارد و ۶۶۷ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۴۹ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

دهشیری با تشریح نوع محکومیت این مددجویان تصریح کرد: از این تعداد آزاد شده، ۱۰۰ مددجو مربوط به محکومان مالی، ۳۴ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۱۴ مددجو محکوم نفقه و یک محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند.

او اظهار داشت: از این تعداد آزادی، ۲۴ مددجو با انجام مشاوره از سوی مددکاران این ستاد و ۱۲۵ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که ۱۷ مددجو زن و ۱۳۲ مددجو مرد بودند.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: از این تعداد آزادی، ۱۰ مددجو با اجرای پویش فجر رهایی به مناسبت دهه فجر اسلامی در بهمن از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار