هزاران راننده آمبولانس در انگلیس و ولز بار دیگر در مناقشه دیرینه با دولت بر سر دستمزد و کمبود نیرو اعتصاب کردند.

 کارگران صنایع مختلف انگلیس با برپایی اعتصاب در ماه‌های اخیر خواستار اقدام دولت شده و گفته بودند که قصد دارند در درازمدت به اعتصاب‌های خود ادامه دهند و به قول خود عمل کرده اند. هزاران راننده آمبولانس از دو اتحادیه مجزا در بخش عمده انگلیس و ولز دست از کار کشیدند.

درخواست آن‌ها دستمزدی متناسب با افزایش هزینه‌های زندگی است و پیام شان این است که بخش خدمات آمبولانس همین حالا بیشتر از توان خود فشار را تحمل می‌کند. دوشنبه‌ها معمولاً پرمشغله‌ترین روز هفته برای بخش خدمات آمبولانس در سراسر کشور است و اکنون به مردم توصیه می‌شود فقط در موارد اورژانسی با این بخش تماس بگیرند. با وجود اختلالات ایجاد شده، حمایت مردم از اعتصاب کنندگان شدید است.

کارکنان آمبولانس‌ها با اینکه در اعتصاب به سر می‌برند، در موارد اورژانسی اعتصاب را کنار می‌گذارند. اما پیام اعتصاب کنندگان این است که حتی پاسخ به موارد اورژانسی هم با تاخیر قابل توجهی صورت می‌گیرد.

اعتصاب کارکنان نظام ملی بهداشت انگلیس هفته‌های اخیر تشدید شده است و قرار است اعتصاب‌های دیگری هم در ماه آینده برپا شود. بزرگترین اعتصاب یک روزه بعدی یکم مارس برپا خواهد شد. در این روز پرستاران بار دیگر در محل کار خود حاضر نخواهند شد.
اتحادیه‌ها تاکید می‌کنند راه حل در دست دولت است و چیزی نیست جز افزایش حدود ۱۰ درصدی دستمزدها و برای پرستاران افزایش دستمزد به اندازه پنج درصد بیشتر از سطح تورم دو رقمی. با این حال جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس می‌گوید دولت توان چنین افزایش حقوقی را ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار