در نشست مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با سازمان‌های مردم نهاد سند تحول حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تبیین شد.

 مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در نشست با سازمان‌های مردم نهاد که در سالن جلسات شهید صادقی اداره کل حفاظت محیط زیست و با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره شبکه تشکل‌های محیط زیستی استان برگزار شد، گفت: این طرح ذیل سند تحول استان و با مشارکت تمامی دستگاه‌های متولی برای نخستین بار توسط یک سیستم سیاست گذار، در کنار تمامی مباحث اجتماعی، اقتصادی و معیشتی، و ... موضوع حفاظت از محیط زیست را بطور ویژه تدوین و بررسی نموده و برنامه تحول را کلید زده است.

وی با ابراز خرسندی از دغدغه مندی مسئولان به امر حفاظت محیط زیست، افزود: تدوین این طرح که با دستور استاندار آغاز شده است در قالب قرارگاه تحول محیط زیست دنبال خواهد شد. این نگاه محیط زیستی توسط یک دستگاه و سیستم سیاست گذار، می‌تواند گامی مؤثر در امر ارتقاء شاخص‌های حفاظت از محیط زیست در تمامی بخش‌ها استان شود.

اله پور بیان کرد: در این طرح بدنبال راه کار‌هایی هستیم که وجه اثر بخشی آن در عین کمی بودن با تأثیر گذاری بسیار بالا انجام شود و به همین نسبت موانعی وجود دارد و یا نیاز به اراده‌های فرا دستگاهی و مشارکت اجتماعی دارد که تحقق آن در گرو نشست‌های تخصصی با دستگاه‌های مسئول و سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی می‌باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این طرح بدنبال سر فصل‌های کلیدی هستیم مانند: مدیریت آلودگی هوا، گرد و غبار، زیستگاه‌های حفاظتی و حیات وحش، و در خصوص گرد و غبار به روی دو کانون اصلی سرخس و خواف متمرکز هستیم.

در ادامه این نشست، ابتدا گزارشی از طرح تحول محیط زیست توسط امینی کارشناس مسئول بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای حاضرین ارائه شد و این طرح را تشریح نمود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اهمیت اجرا این سند تحول تاکید کرد: با توجه به ضرورت اجرا و برنامه ریزی لازم در راستای تحقق این طرح، جلساتی تخصصی با دستگاه‌های متعدد برگزار شده است و پیگیری‌های لازم در حال انجام می‌باشد.

این مقام مسئول، اعتبارات تخصیص داده شده را در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی در کشور شاخص دانست و افزود: تقریباً تمامی اعتبارات ملی مصوبات سفر تخصیص داد شده است.

طراوتی نیز ضمن تقدیر از تشکیل این نشست، گفت: اجرای این طرح و نحوه اجرای آن بسیار حائز اهمیت و دارای تاثیرات بسیار مثبت و راهبردی در امر حفاظت از محیط زیست استان می‌باشد و آمادگی خود و مجموعه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست استان را جهت هر گونه همکاری برای اجرای این طرح اعلام نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.