دیدار رئیس جمهور اوکراین و نخست وزیر ایتالیا در کی‌یف چندان گرم نبود و درخواست‌های تسلیحاتی زلنسکی بی پاسخ ماند.

به نظر می‌رسد دیدار ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، در کی‌یف، چندان گرم نبوده است، نخست‌وزیر ایتالیا قاطعانه ارائه هواپیما‌های جنگنده به این کشور جنگ‌زده را رد کرد.

به گزارش وبسایت دویچه وله، جورجیا ملونی در یکی از مهم‌ترین سفر‌های خارجی خود از زمان به قدرت رسیدن در اکتبر، بر حمایت کشورش از اوکراین تاکید کرد، اما گفت که از پیشنهاد ارائه جت‌های بمب‌افکن AMX ایتالیا پشتیبانی نمی‌کند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: در حال حاضر عرضه هواپیما روی میز نیست. ایتالیا در حال بررسی ارسال سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر و پیشرفته‌تر از "SAMP/T-MAMBA" است.

اما واضح بود که تنش‌هایی پیش از کنفرانس مطبوعاتی وجود داشته، زیرا این دو با ظاهری نسبتاً سخت و سرد روبه‌روی یکدیگر عکس گرفتند.

سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا، رهبر فورتزا ایتالیا و دوست دیرینه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، هفته گذشته گفت که اگر زلنسکی حمله به دو جمهوری خودمختار دونباس را متوقف می‌کرد، جنگ هرگز رخ نمی‌داد.

با این حال ملونی تاکید کرد: ایتالیا به حمایت خود ادامه خواهد داد و گفت که شکست اوکراین می‌تواند راه را برای تهاجم احتمالی سایر کشور‌های اروپایی هموار کند.

درحالیکه جزئیات کمک‌های نظامی ایتالیا به اوکراین علنی نشده، اما این دولت راست‌گرا پیشتر دستوری را به تصویب رساند که حاکی از تداوم حمایت‌های نظامی از اوکراین طی سال جاری میلادی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار