مقامات ارشد اوکراین، اتحادیه اروپا و ناتو درباره تهیه تسلیحات و مهمات و تحویل آن‌ها به کی یف برای استفاده در میدان جنگ گفتگو کردند.

مقامات ارشد اوکراین، اتحادیه اروپا و ناتو امروز سه شنبه در مورد آموزش سربازان اوکراینی و همچنین تهیه تسلیحات و مهمات و تحویل آن‌ها به کی یف برای استفاده در میدان جنگ گفتگو کردند.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین پس از نشست سه جانبه با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به خبرنگاران گفت که کی یف و متحدانش به کار خود برای پایان دادن به جنگ با روسیه به نفع اوکراین در اسرع وقت ادامه خواهند داد.

در همان زمان، جوزپ بورل، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا، مجدداً بر حمایت از یکپارچگی و دفاع از اوکراین تاکید کرد و از مسکو خواست تا اقداماتی را برای آتش بس آغاز کند. با این حال، بورل تاکید کرد که اتحادیه اروپا کار بر روی تسریع کمک به اوکراین از سوی کشور‌های عضو را تقویت خواهد کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که این اتحادیه حدود ۱۲ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه داده است.
دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه پس از دیدار با مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه اوکراین، اعلام کرد که ائتلاف در حال افزایش تولید تسلیحات است تا به اوکراین «آنچه برای پیروزی نیاز دارد» بدهد.

استولتنبرگ تصریح کرد که این شامل افزایش اهداف برای ذخایر مهمات از طریق فرآیند برنامه ریزی دفاعی ناتو، اعطای قرارداد‌های بلندمدت به صنعت است که به آن‌ها امکان سرمایه گذاری و تولید بیشتر را می‌دهد. وی برنامه‌های ایجاد یک سیستم تدارکاتی تحت حمایت ناتو را برای اوکراین به اشتراک گذاشت و افزود که این مفهوم در نشست مشترک آینده با اتحادیه اروپا و اوکراین بررسی خواهد شد.

در نهایت، دبیرکل ناتو اعلام کرد که از تصمیم روسیه برای کنار گذاشتن معاهده استارت جدید "متأسف" است و گفت که کل ساختار تسلیحاتی "برچیده شده" است و از مسکو خواست به توافقات موجود احترام بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار