عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پلتفرمهای داخلی گفت: همه همت ما بر این اساس است که از پلتفرمهای داخلی حمایت کنیم تا به بهترین شکل ممکن و کیفیت بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم باشند.
وی با بیان اینکه پلتفرمهای داخلی حتی باید با پلتفرمهای خارجی رقابت کنند، ادامه داد: در حوزههای دیگر و در سالهای اخیر به غیر از حوزه پیام رسانهای شبکههای اجتماعی، ما سکو و پلتفرمهای بومی خود را داریم و مردم در این بخش سکوهای خارجی را نمیشناسند و این نشان میدهد که ظرفیتهای خوبی در این بخش در داخل کشور وجود دارد.
زارع پور با بیان اینکه پیام رسانهای داخلی اعم از روبیکا، بله، ایتا، سروش پلاس، روزانه پذیرای میلیونها نفر از مردم هستند، تاکید کرد:این پلتفرمها آماده پذیرایی از همه مردم هستند؛ ما تمام زیرساختهای لازم را برای این پیام رسانها فراهم کردهایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در دست انجام است، به اصطلاح آماده سازی «اینترکانکشن» است. در قالب این رویه پیامرسانهای داخلی میتوانند بین خودشان پیام رد و بدل کنند. در قالب این رویه کاربر میتواند به پیام رسان مورد دلخواه خود اجازه دهد که از سایر پیام رسانها برایش پیام ارسال شود، بنابراین این مسئله در دست اقدام است و تا پایان سال انجام میشود.
طبق اطلاعات سایت خانه ملت، وی با اشاره به انتقال کسب و کارهای مردمی به پیام رسانهای داخلی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از مردم و کسب و کارهایشان به پیام رسانهای داخلی وارد شده اند و از این پیام رسانها استفاده میکنند.
زارع پور در ادامه سخنانش با اشاره به افزایش درآمد شرکت ملی پست برای جابجایی حجم مرسولات مردم به عنوان یک شاخص قابل اتکا در زمینه رونق کسب و کارها در پیام رسانهای داخلی ادامه داد: به واقع این شاخص نه تنها به حالت قبل برنگشته که افزایش پیدا کرده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۷۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی کالا محور هستند، بیان کرد: عمده محصولات فروخته شده از طریق شرکت ملی پست ارسال میشود و این شاخص نشان میدهد که کسب و کارهای مردم در پیامرسانهای داخلی رونق داشته است.