رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آماده باش مراکز آموزشی و درمانی این شهر برای مدیریت حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد.

آقای جعفری روحی در جلسه آمادگی برای مدیریت حوادث چهارشنبه آخر سال و هماهنگی برای اجرای طرح امداد نوروزی گفت: با اجرای جلسات مدون در این خصوص تصمیمات اساسی در جهت رفاه حال مسافران و میهمانان نوروزی با هماهنگی کلیه معاونت‌ها و مدیریت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز طبق روال سال‌های قبل انجام خواهد شد.

وی در خصوص چالش‌های موجود در روز‌های فوق گفت: ضروری است با هماهنگی‌ها و مدیریت و اطلاع رسانی به موقع در خصوص کاهش اعزام از شهرستان‌ها، توزیع مناسب مصدومین، تکمیل پزشکان و پرستاران بیمارستان‌ها، یکپارچه سازی اعلام اخبار مصدومین و ... اقدامات مهم و مثمر ثمری برای کاهش آسیب‌ها انجام دهیم.

مسئول EOC دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه در این روز‌ها با  رفتار‌های خطرناک مواجهه خواهیم بود افزود: باید با هماهنگی کلیه واحد‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

آقای فتح اله زاده ادامه داد: طبق آمار و اطلاعات در استان آذربایجان شرقی در سال گذشته ۴۳۸ مصدوم و ۸ فوتی از گروه‌های سنی مختلف داشتیم.

وی ادامه داد: اقدامات قبل از حادثه، شناخت انواع حوادث، داشتن مرکز فرماندهی، هماهنگی‌های درون بخشی و بین بخشی، ارتقای فرهنگ سلامت عمومی، آمادگی بیمارستان‌های مرجع، داشتن ساز و کار‌های مناسب برای انتقال مصدومین و ... از اقدامات ضروری در حوادث چهارشنبه سوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.