عضو کمیسیون صنایع گفت: هم اکنون رقابت بخش دولتی و خصوصی عادلانه نیست چراکه بخش دولتی به دلیل معافیت مالیاتی از سرمایه ۳۰ تا ۴۰ درصد جلوتر از بخش خصوصی است.

 مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در همایش پیشران اقتصادی درباره بازار ارز گفت: کسری بودجه و ناتوانی سیستم بانکی و در نتیجه خلق پول باعث تورم و کاهش ارزش پول ملی می‌شود؛ بنابراین قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند.

به گفته  عضو کمیسیون صنایع مجلس، زمانی که  رئیس بانک مرکزی از ثابت نگه داشتن ارز ۲۸۵۰۰ صحبت کرد و تمرکز بر روی این ارز گذاشته شد و بازار آزاد رها شد، این‌مدل همان مدل ارز ۴۲۰۰ است که به مرور این ارز محدود می‌شود و درنتیجه حذف خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع می گوید: اکنون دولت  بخش ارزی را رها کرده است و به میدان و بازار کانال‌های تلگرامی تمرکز کرده است، در صورتی که اول باید مدیریت درست شود.

رقابت ناعادلانه دولتی‌ها و خصوصی‌ها

طاهری در ادامه این همایش گفت: در کشور از حرف تا عمل فاصله است.  هلدینگ های که  زیر مجموعه دولتی‌ها  هستند در حد یک سوپرمارکت‌ها دولت فروشگاه زده است. این در حالی است که باید در این حوزه با قدرت بیشتری ورود کند بنابراین‌نکته اول آن است که صداقت بیشتر شود و در عمل خصوصی سازی را نشان دهیم.

طاهری در ادامه از قانون خصوصی سازی گفت: صحبت‌های متعددی که با بخش خصوصی درباره  پیشران‌ها داشتیم ، عده ای اعلام کرده اند که خلأ قانونی داریم.

طاهری در خصوص رقابت دولتی‌ها با خصوصی‌ها گفت:  رقابت دولتی‌ها با خصوصی‌ها باید عادلانه شود چرا که کاری که بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد، فرق  آن این  است که دولتی‌ها حقوق را از بودجه می گیرند  نه از سرمایه معافیت مالیاتی دارد  و این حاکی از آن است که ۳۰ تا ۴۰ درصد جلو تر از خصوصی است و این رقابت عادلانه نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار