سید مهدی رزاز گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان در فصلهای مختلف سال و وقوع پدیدههای طبیعی از جمله (مه و ریزگردها) نیاز به تهیه سامانه جدید احساس میشد که با همکاری استانداری خوزستان و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران دستگاه مربوطه خریداری و در اختیار فرودگاه اهواز قرار گرفت.
او میگوید: پس از انجام عملیات سیویل ورک سامانه، عملیات نصب آنتنهای دو سرباند (لکولایزر و گلایدپس) با تلاش شرکت فرودگاهها و فرودگاه اهواز در ایام سخت کرونا، با سرعت و موفقیت قابل توجهی نصب و به پایان رسید و پروژه وارد مراحل جانبی دیگر از عملیات نصب دستگاه شد.
مدیرکل فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز گفت: در شرایطی که استان خوزستان درگیر پدیده مه گرفتگی شدید و بارشهای بیسابقه بود عملیات محوطه سازی و تسطیح با تلاشی بیوفقه و شبانه روزی انجام شد تا هرچه سریعتر بتوان شرایط فرودگاه را جهت خدمت رسانی به مسافران به حالت عادی بازگرداند.
به گفته او همه شرایط سختی که در انجام این پروژه وجود داشت در پایان پس از انجام مراحل تنظیمات دستگاه و انجام موفقیت آمیز عملیات وارسی پروازی، دستگاه کمک ناوبری جدید (ILS) فرودگاه اهواز عملیاتی اعلام شد و به بهرهبرداری رسید.