رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: رکود تورمی در بازار مسکن سبب کاهش خرید و فروش و افزایش نرخ رهن و اجاره شده است.

رسول جهانگیری رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان دلیل اصلی افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر را کاهش ارزش پول ملی و فاصله زیاد بین عرضه و تقاضای مسکن دانست و اظهار کرد: با وجود اینکه قیمت مسکن با افزایش بی سابقه‌ای روبروست، اما از لحاظ خرید و فروش دچار مشکل و بلاتکلیف است.
او با اشاره به اینکه اکنون بازار مسکن در حالت رکود تورمی به سر می‌برد، ادامه داد: این رکود سبب شده که قیمت رهن و اجاره افزایش و خرید و فروش مسکن در اصفهان کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان راهکار برون رفت حوزه مسکن از رکود را ساخت سالیانه یک میلیون خانه و نوسازی یک میلیون مسکن دیگر اعلام و اضافه کرد: اگر بتوان ساخت و ساز مسکن را متناسب با نیاز جامعه افزایش داد به طبع آن نیاز جامعه برطرف خواهد شد.


وی ادامه داد: راه‌حل بیرون رفت از رکود در حوزه مسکن، تولید مسکن در کشور است، در حال حاضر نیاز جامعه ساخت یک میلیون مسکن در هر سال است.
جهانگیری گفت: اکنون در کشور نزدیک به ۲۶ تا ۲۷ میلیون خانوار داریم و به همین تعداد منزل مسکونی در کشور وجود دارد، اما باید با انبوه سازی واحد‌های ۵۰ تا متری فاصله بین عرضه و تقاضا را کنترل و از افزایش سرسام‌آور نرخ رهن و اجاره نیز جلوگیری کرد.


او تسهیل شرایط برای ورود بخش خصوصی به حوزه مسکن را ضروی خواند و در عین حال گفت: البته سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هم نباید خانه‌های لاکچری بسازند که متناسب با نیاز و سرمایه جامعه نیست.
منبع: بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
وزیری داشتیم که افتخار می‌کرد حتی یک واحد نساخته! با این عقب ماندگی، واقعا نیاز به یک جهاد مسکن سازی هست. انبوه سازان به جای ساختمان‌های لاکچری باید به سمت رفع نیاز طبقات متوسط و پایین جامعه برن تا قیمت تمام شده هم خیلی زیاد نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
شما را به خدا برای وضعیت مسکن یه کاری کنید. جوانها چه گناهی کردند. هیچ امیدی به خرید خانه ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
واقعا با این شرایط کسی میتونه امیدوار به خونه دار شدن باشه؟