فرماندار کوهبنان گفت:بزودی در شهرستان مرکز رشد راه اندازی می شود تا دانش آموزان و دانشجویان با واحد فناور و استارتاپ آشنا شوند.

در نشستی که به منظور راه اندازی این مرکز در کوهبنان برگزار شد، مجید توکلی گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین مزین شده همگان باید در راستای تحقق این مهم تلاش کنند.

او افزود: امروزه شاهد تغییرات بسیار سریع در دنیا هستیم جا دارد با توجه به شرایط ویژه از وجود نخبگان شهرستان در راستای گسترش فرآوری از گیاهان دارویی خصوصا زیره و زعفران کوهبنان بهره ببریم.

او بیان کرد: اگر قصد داریم بازگشت سرمایه ما در کوتاه مدت چند برابر باشد بسوی علوم دانش بنیان حرکت بدهیم.

او افزود: بدنبال تدوین شناسنامه شهرستان کوهبنان در عرصه‌های مختلف هستیم که به نیازمند مساعدت مسئولین ادارات، اندیشمندان و نخبگان در این راستا هستیم.

در این نشست اسماعیلی استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان راهنمای این طرح نیز گفت: در حال حاضر تغییرات سریع و گسترده انجام می‌شود در حوزه فناوری شاهد این تغییرات هستیم به برکت انقلاب رتبه اول در افزایش تولید علم را داریم.

علی اکبر اسماعیلی رنجبر گفت: راه اندازی تیم تحقیقاتی، ایده خوب، پشتکار و خلاقیت باعث بروز شدن علوم و فنون همچنین تقویت دانش بنیان خواهد شد لذا باید در دانش‌های جدید سرمایه گذاری کنیم که درآمد زایی بسیار خوبی دارد.

او افزود: معافیت مالیاتی و گمرکی از ویژگی شرکت‌های دانش بنیان هست که باعث تقویت این شرکت‌ها شده لذا در استان کرمان در بحث زغفران، پسته و زیره جای کار داریم.

برچسب ها: دانش بنیان ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار